Největší tuzemský pivovar Plzeňský Prazdroj od 1. dubna zdraží všechny značky čepovaných piv, tedy Pilsner Urquell, Radegast, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Birell v sudech a tancích. Ceny balených piv se nezmění. Kvůli rapidnímu růstu vstupních nákladů už od ledna zdražily pivovary Staropramen a Budvar. Prazdroj naposledy zvyšoval cenu většiny produktů loni v říjnu v průměru o tři procenta, poprvé po třech letech zdražil čepovaná piva.
Pivovar se po dva roky pandemie koronaviru potýkal s omezeními provozu hospod a restaurací. V běžné době se v nich vyčepuje v průměru 40 procent z prodejů pivovaru na domácím trhu a zbytek se prodá v obchodech. Pivovarníkům navíc minimálně poslední půlrok zdražují hlavně energie a skleněné a plechové obaly, ale také voda i ječmen na výrobu sladu.
„V posledních měsících čelíme dramatickému nárůstu cen vstupů, hlavně energií, které tvoří výraznou část nákladů ve výrobě i distribuci. Výrazně rostou i ceny vstupů souvisejících přímo s pohostinstvím, například výčepní technologie, skla a dalšího vybavení, které pivovar hospodám poskytuje," vysvětluje mluvčí pivovaru Zdeněk Kovář.
Plzeňský Prazdroj vyváží na Ukrajinu značky Pilsner Urquell, Gambrinus a Velkopopovický Kozel, který se tam také licenčně vyrábí. Opačným směrem pivovar nedováží žádné materiály ani suroviny. Růst cen ale podle vedení pivovaru s válkou na Ukrajině nesouvisí. „Jakoukoli souvislost s konfliktem na Ukrajině naprosto odmítáme," zdůrazňuje mluvčí.
Půllitr prémiového piva Pilsner Urquell, "plzeňská dvanáctka", se teď v plzeňských restauracích prodává za 42 až 61 korun. Ve velkoobchodu s nápoji, například v Prodejně piva Plzeň - Vodrážka a Vodrážka, vyjde na 27,40 korun, pokud si zákazník koupí klasický padesátilitrový sud. S menším objemem sudového obalu se cena půllitru zvyšuje.
Kvůli rapidnímu růstu vstupních nákladů už od ledna zdražily pivovary Staropramen a Budvar, společnost Heineken to zatím neplánuje. Prazdroj naposledy zvyšoval cenu většiny produktů loni v říjnu v průměru o tři procenta, poprvé po třech letech zdražil čepovaná piva.
Neděle, 30. ledna 2022, 13:50
V regálech obchodů už brzy nepotkáte plzeňské pivo v plastových lahvích. Největší tuzemský pivovar už z více než 70 procent stáčí pivo do vratných a znovupoužitelných obalů, tedy do sudů a klasických skleněných lahví. Prazdroj se tímto rozhodnutím...
Prazdroj Kováře věří v důležitost české pivní kultury v hospodách, a proto je dlouhodobě podporuje, nejvíce v posledních dvou letech. „K úpravě cen piv v sudech a tancích jsme přistoupili proto, abychom mohli v investicích a trendu zvyšování kvality pokračovat. Ceny čepovaných piv upravujeme pouze potřetí za posledních šest let." uvedl.
Prazdroj každoročně investuje do rozvoje tuzemských hospod a restaurací stovky milionů korun. V posledních dvou letech pandemie podle Kováře to ještě zintenzivnil. „V podpoře gastro segmentu budeme pokračovat nadále. Letos se soustředíme zejména na školení personálu, zvýšení kvality služeb a lepší vybavení hospod včetně snižování nákladů na jejich provoz," uvedl mluvčí.
Prazdroji klesl předloni čistý zisk o pětinu na 3,8 miliardy korun. Tržby se meziročně snížily o více než miliardu korun téměř na 16 miliard korun. Hlavním důvodem nižších hospodářských výsledků bylo dlouhodobé uzavření a omezení provozu pivnic vinou pandemie a s tím spojený nižší prodej piv. Plzeňský Prazdroj vlastní od roku 2017 japonská skupina Asahi Group Holdings.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.