Vzhledem k aktuální epidemické situaci Úřad práce nejen, že už dříve upravil úřední hodiny na všech kontaktních pracovištích v celé republice, ale lidé mohou i nadále komunikovat s úřadem elektronicky. Osobní návštěva tak není vždy nutná. Často si ale lidé nevědí rady s tím, jak doma bez pomoci odborníků u přepážky vyplnit potřebné dokumenty.
„Apelujeme na veřejnost, aby s našimi zaměstnanci komunikovala primárně elektronicky, prostřednictvím telefonu nebo provozovatele poštovních služeb. Současně žádáme klienty, aby důsledně zvážili, zda je nutné realizovat podání, která není možné zaslat elektronicky. Naši zaměstnanci jsou připraveni konzultovat s lidmi jednotlivé případy ‚na dálku‘ a najít jiná vhodná řešení, bez negativních dopadů na veřejnost,“ upozorňuje zastupující generální ředitel ÚP ČR Viktor Najmon.
Formuláře, včetně jejich vyplněných vzorů, najdou lidé z Plzeňského kraje na www.mpsv.cz. Žádosti je možné podávat elektronicky nebo je odevzdat během úředních hodin, a za dodržení bezpečnostních opatření, na podatelně příslušného kontaktního pracoviště ÚP ČR.
Aby Úřad práce lidem ještě více zjednodušil proces vyplňování žádostí, postupně zveřejňuje na svých webových stránkách www.uradprace.cz a Facebooku návodné videospoty. V nich lidem srozumitelně radí nejen jak na vyplňování žádostí, ale diváci se také dozví, jaké jsou základní podmínky pro získání nároku na konkrétní dávku nebo kde najdou potřebné informace.
Klienti mohou využít i služeb „virtuálního asistenta“. V případě obecných dotazů pak zájemcům poradí operátoři Call centra ÚP ČR.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.