S nedostatkem pěstounů se potýká dlouhodobě Plzeňský kraj. Kvůli tomu posiluje kampaň zaměřenou na podporu náhradní rodinné péče. Cílem je nejen zvýšit počet pěstounů, ale také rozšířit povědomí veřejnosti o této problematice.
„Dlouhodobě se potýkáme s nedostatkem pěstounů a víme, že k veřejnosti se často nedostávají úplné nebo správné informace. Rozhodli jsme se proto zvolit jednotný komunikační styl a oslovit veřejnost prostřednictvím nové vizuální identity a silné osobnosti – ambasadorky kampaně,“ říká náměstek hejtmana pro oblast sociálních věcí Jan Bozděch (ANO). „Pro dítě je vždy lepší, když může vyrůstat v milující rodině. Náhradní rodinná péče často představuje řešení složité životní situace, ale zajistit dostatečný počet pěstounů je čím dál náročnější,“ řekl náměstek Bozděch.
„Aktuálně máme ve zprostředkované pěstounské péči přibližně 300 dětí. V nezprostředkované, tedy příbuzenské péči, je jich asi 700. Dlouhodobě bychom potřebovali desítky nových pěstounů, jak pro dlouhodobou, tak přechodnou péči. Celkem máme zařazeno 57 pěstounů, ale pouze 29 z nich je v současnosti aktivních,“ popisuje situaci náměstek Jan Bozděch.
„Vytvořili jsme jednotný vizuální styl, který propojuje všechny propagační materiály kraje. Ty mohou využívat také města, obce a zejména doprovázející organizace, které pěstouny provázejí jejich činností. Získali jsme také výraznou osobnost spjatou s Plzeňským krajem – paní profesorku Milenu Králíčkovou, první rektorku Univerzity Karlovy,“ říká vedoucí odboru sociálních věcí Filip Zapletal. Kraj má na aktivity kampaně letos vyčleněno 1,5 milionu korun.
S osobním přesvědčením vstoupila do kampaně Milena Králíčková. „Pěstounská péče je podle mě jedním z nejcennějších způsobů, jak dát dětem nový domov a naději. Vážím si lidí, kteří tuto cestu zvažují, i těch, kteří už se pěstouny stali,“ uvedla ambasadorka.
„Chceme pěstounství dostat zpět do běžného života. Otevřeně mluvit o tom, co obnáší, a ukázat, že pěstounem se může stát každý, kdo má chuť pomáhat a splní základní podmínky,“ říká Jáchym Klimko z agentury Headz-up, která stojí za strategickou komunikací kampaně. Podle něj je klíčové, aby se lidé přestali pěstounství bát a vnímali jej jako příležitost, jak aktivně ovlivnit budoucnost dítěte i vlastní život.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám