Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.

Doprava a bezpečnost jsou priority pro Standu Posaváda, posledního kovboje na kandidátce Plzeň v srdci

PR článek

Téma dopravy a bezpečnosti, ruku na srdce, lze diskutovat, a především zlepšovat v nejednom městě či obci. Pro Standu Posaváda jsou plzeňské Slovany srdeční záležitostí, a tak nemůže být jako předseda ČSSD na Slovanech a lídr kandidátky „Plzeň 2 v srdci“ lhostejný k tomu, co se právě v této oblasti děje. A co si o těchto otázkách myslí?

Jak se díváte na dopravní infrastrukturu a parkování na Slovanech?
Slovany jsou jedna z mála čtvrtí, kde se zachovala obchodní infrastruktura podél hlavních silnic, které Slovany protínají. Na Slovanské třídě však toto, díky republikovému specifiku v podobě kolejí u chodníku, přináší nemalé komplikace v souvislosti se zásobováním těchto obchodů. Přestože v minulých letech proběhla rekonstrukce této třídy, k odstranění problému nedošlo. Tato situace je markantní zejména kolem osmé hodiny ráno či kolem čtvrté odpolední, kdy se stalo takřka normou parkování vozidel uprostřed jízdního pruhu a následné provádění zásobování. Tento zvyk převzali však i zákazníci, kteří podobným způsobem běžně parkují během nakupování v této lokalitě. Z mého pohledu dojde ke zlepšení stavu zintenzivněním dozoru v této oblasti ze strany policie, příp. vhodnou úpravou dopravního značení umožňující zastavení za účelem parkování jen v určitou dobu.

Jako další problém vnímám již diskutované placené parkování na Slovanech. Tato čtvrť se postupem času stala záchytným parkovištěm pro občany pracující v širším okruhu centra, což logicky vede k omezování parkovacího komfortu rezidentů. Typickým příkladem může být Jiráskovo náměstí, které v historickém kontextu mělo být centrem Slovan, a které se dnes stalo jen klasickým neplaceným záchytným parkovištěm. Naši spoluobčané bydlící v této lokalitě mají nejen problém zaparkovat svá vozidla, ale mohou potvrdit i to, že v některých hodinách je enormně zvýšený provoz v některých ulicích, kupříkladu Plzenecké, v důsledku nevhodně zaparkovaných vozidel, a tím i omezenému průjezdu v obou směrech.

Nedávno jsem odpovídal na otázku, zda podporuji placené parkování. Za sebe odpovídám ano a zároveň dodávám, že je nutné dobudovat parkovací domy a záchytné parkoviště, např. na konečné tramvaje č. 2, a tím dále po Plzni rozšiřovat model, který je již spuštěn na obvodu Plzeň 3.

Zároveň dodávám, že pokud se finančně vyplatí řidičům, kteří zajíždějí do naší čtvrti zdejší parkování, tak situaci z mého pohledu nelze reálně zlepšit. Domnívám se, že občané mají právo parkovat tam kde žijí a toto mít ze strany obvodu i zajištěno.

Jak vnímáte bezpečnostní rizika na Slovanech?

V tomto směru bych navázal na předchozí oblast dopravy a začal fenoménem ranní doprava u základních škol. Zde jsem byl pravidelně svědkem, kdy rodiče, kteří se na jedné straně chlubí svými potomky, kolik dělají sportů, se následně ráno snaží tytéž potomky přivézt autem málem až do šatny školy. A neobstojí ani chabý argument těchto rodičů, že přeci nemohou pustit děti samotné do školy, aby je něco před školou nepřejelo. Zde je třeba, podle mého názoru, aby se náš obvod zaměřil na zregulování dopravy v okolí škol ve vymezených hodinách tak, aby nedocházelo k ohrožení právě těch dětí, které do školy nikdo nevozí a jsou nuceny ráno kličkovat mezi najíždějícími vozidly. V současné době se s tímto problémem začíná pracovat u základní školy ve Chválenické ulici, kde již došlo k určitému dopravnímu omezení.

Další bezpečnostní riziko, které vidím, a opět zůstanu u dopravy, je nekoncepční oprava liniových staveb, kdy je například uzavřena ulice Koterovská, tím je provoz vytěsněn na ulici Nepomucká, kde ale ve stejnou dobu probíhá pokládka infrastruktur na hranici tělesa silnice. Průjezd vozidel je nejenom ztížen, ale i snížen. Což je tedy i zásadní komplikace pro IZS. Tvrdím, že je třeba takto náročné opravy dlouhodobě plánovat a koordinovat tak, aby nedocházelo ke zbytečnému zvyšování rizik.

Dalším problémem bezpečnosti na Slovanech je legální i nelegální ubytovávání zahraničních dělníků. Zvýšená koncentrace těchto pracovníků v obvodu logicky přináší související problémy v podobě např. zvýšeného objemu odpadků, zatížení MHD či zvýšení kriminality bez adekvátního přínosu pro obvod. Současná legislativa však nedává razantnější prostor k zásahu proti tomuto fenoménu, zejména pak proti majitelům nemovitostí, kteří problematické ubytování umožnují. S cílem omezit tuto nepříznivou situaci je třeba vytvořit tým složený z právníků samosprávy a navrhnout vyhláškou postih tohoto jednání, ať přímý či nepřímý.

Další riziko do budoucna přináší rozvoj průmyslových zón, např. plánovaná výstavba v okolí Líní, kde bude třeba nabrat nové pracovníky, přičemž v současné době mají i stávající firmy problém s obsazením volných pracovních míst. Logicky z toho plyne, že to je přesně ta situace, která nahrává legálním i nelegálním ubytovatelům pro rozšíření svých ubytovacích kapacit a tím i k dalšímu zvýšení rizika vzniku problematických lokalit, případně dokonce i k vytvoření nových ohnisek. Tito pracovníci nejsou pro přínosem pro obvod a pouze zvyšují zmíněná rizika.  A to je třeba konstatovat s plnou vážností, ba i razancí.

Jak si myslíte, že má obvod reagovat na ekonomické dopady současné energetické krize?

V této otázce má samostatný obvod velice omezené možnosti, nicméně nějaké možnosti přeci jenom jsou. Na prvním místě je to podpora schopnosti uchování výdělečné schopnosti zvláště mladých rodin, z čehož pro mě logicky plyne obava, aby v důsledku energetické krize nedošlo například k uzavření mateřských školek. Eliminací tohoto rizika bude umožněn nerušený výkon práce pro rodiče v rámci obvodu. Rozhodně si však nepředstavuji otevřené mateřské školy a v nich děti ve svetrech a čepicích. V těchto zařízeních by obvod měl udržet stávající komfort i za cenu, že zastaví či oddálí investiční akce. Další klíčovou věcí, o které jsem přesvědčen, je, aby město Plzeň jako celek neomezovalo veřejné osvětlení a neklesla dopravní obslužnost obvodu, tedy MHD ve stávajícím rozsahu. Toto je úkol i pro obvody k jednání s „velkou radnicí“ v době, kdy se budou projednávat úsporná opatření v souvislosti s ekonomickou krizí.

Na závěr bych chtěl pozvat všechny spoluobčany, kteří mají zájem diskutovat o těchto tématech, k našim volebním stánkům, kde budou probíhat setkání s občany v posledním týdnu před obecními volbami.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Zdroj Zadavatel/ zhotovitel: Plzeň v Srdci - ČSSD a Nezávislí kandidáti, Plzeň v Srdci

Štítky Stanislav Posavád, ČSSD, Plzeň v srdci, politika, volby, Plzeň, Plzeň 2-Slovany, doprava, parkování

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Doprava a bezpečnost jsou priority pro Standu Posaváda, posledního kovboje na kandidátce Plzeň v srdci  |  Politika  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.