Běžný provoz se vrací od pátku 19. listopadu na tramvajovou linku číslo 1 ze Slovan do Bolevce. Cestující v úseku Bolevecká náves – Bolevec se tak do všech stanic dostanou tramvajemi již bez přestupování. První etapa náročné rekonstrukce tak končí, na jaře bude stavba dokončena položením zeleného zákrytu kolejiště.
Tramvajová trať od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce byla otevřena 25. května 1990. Nyní prošla rekonstrukcí, která byla za dobu své existence tou největší. „Během tříměsíční výluky se vyměnily více než 30 let staré kolejnice i jejich uložení za nové. Na novou tramvajovou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule (TOP 09).
Podle jeho slov se tak po krátkém úseku na Slovanské aleji i zde Plzeňané dočkají dalšího zeleného tramvajového pásu. „Ten zde ale bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků. Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního nádraží,“ dodal Vozobule. S osazením suchomilných rozchodníků se má snížit prašnost a hlučnost na této části tratě.
V přímém úseku tratě byl snesen stávající kolejový rošt a byly odtěženy konstrukční vrstvy. Poté se zhotovilo nové odvodnění, štěrkové lože a kolejový rošt. Na jaře roku 2022 pak proběhne během pětidenní výluky finální zpevnění štěrkového lože. Kolejnice budou obloženy dílci z recyklované pryže, které společně se zeleným zákrytem pomohou k omezení hluku a přenosu vibrací z provozu tramvajové tratě. Již za provozu tramvají se uskuteční pokládka vodozádržné vrstvy pro ozelenění a samotného zeleného pásu z rozchodníků.
Výluka na trati do Bolevce začala 20. srpna a běžný provoz tramvají s pasažéry bude opět obnoven ráno 19. listopadu 2021. Cestující se tak do všech stanic dostanou tramvajemi bez přestupování na autobusy náhradní dopravy. Z důvodu testování se tramvaje na trať vydaly již v úterý 16. listopadu, v tomto případě ovšem bez cestujících.
Část opravované dvoukolejné tramvajové trati, má asi 850 metrů a nezahrnuje krátký úsek v křižovatce ulic Plaské s Okounovou, který prošel obnovou před nedávnem, a vlastní obratiště na konečné tramvaje číslo 1 v Bolevci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.