Plynulost provozu a komfort cestování v MHD v Plzni ovlivní už od 20. srpna rekonstrukce posledního úseku tramvajové trati linky č. 1 do Bolevce. Přinese ale nové lepší koleje i jejich uložení pro tišší jízdu a také zelený tramvajový pás. Z důvodu opravy v úseku Bolevecká náves – Bolevec budou cestující od příštího pátku, přibližně až do 18. listopadu přepravováni od zastávky Mozartova do Bolevce náhradní autobusovou dopravou. Přestupovat z tramvaje na autobus budou v zastávce U Gery. Řidiči projedou v opravovaném úseku Plaské jen v jednom jízdním pruhu.
Tramvajová trať od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce je po více než 30 letech provozu již ve špatném technickém stavu a vyžaduje rekonstrukci. Fungovat začala v květnu 1990. V tomto úseku jezdí tramvaje po konstrukci tvořené kolejnicemi na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži. Délka části dvoukolejné tramvajové trati, která se bude opravovat, je asi 850 metrů. Nezahrnuje nejen krátký úsek v křižovatce ulic Plaské s Okounovou, který prošel obnovou před nedávnem, ale dále také vlastní obratiště na konečné v Bolevci.
Tramvajová trať se při rekonstrukci dočká výrazných změn. „Na této stavbě bude v Plzni použito několik zajímavých novinek. Kolejový rošt bude v přímém úseku nově vystavěn z pražců z předepjatého betonu a mimo krátké úseky v křižovatkách se poprvé v Plzni osadí kolejnicemi tzv. železničního tvaru bez typického tramvajového žlábku. Uložení kolejnic s novými komponenty z recyklované pryže ztlumí hluk a vibrace kolejnic,“ vysvětlil náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy Michal Vozobule (TOP 09).
Na jaře 2022 se pak jako novinka v kolejišti položí vodozádržná podkladová vrstva pro zeleň, na kterou budou poté v Plzni poprvé vysázeny suchomilné rozchodníky. „Ty zlepší nejen vzhled celé komunikace, ale také sníží hluk i prašnost od tramvajové dopravy. Po tramvajové trati na Slovanské aleji se tak v Plzni po letech dočkáme další ‚zelené‘ tratě,“ uvedl Michal Vozobule.
Cestující budou po dobu stavby přepravovat autobusy náhradní dopravy, které pojedou z konečné v Bolevci se zastávkami Okounová, Bolevecká náves, Majakovského až do autobusové zastávky U Gery.
Ozelenění tratě se předpokládá v první polovině roku 2022. Předtím bude ještě nutná několikadenní výluka na zajištění finálního podbití tratě. Součástí stavby je i rekonstrukce trati v Tachovské ulici mezi Plaskou a vjezdem do konečné Bolevec. Zde bude provedena konstrukce trati na pevné jízdní dráze s klasickými tramvajovými kolejnicemi. Kvůli dodržení technologických postupů betonáže tak dojde na několik týdnů k uzavírce Tachovské ulice od Plaské k vjezdu do točky pro individuální automobilovou dopravu.
Po dobu stavby budepro automobilovou individuální dopravu v Plaské ulici průjezdný alespoň jeden jízdní pruh pro každý směr. Na několik týdnu bude neprůjezdný začátek Tachovské ulice u Lidické.
Pro městskou hromadnou dopravu znamená rekonstrukce nepřetržitou výluku tramvajového provozu od 20. srpna až do 18. listopadu 2021. Tramvajový provoz bude zachován v úseku Slovany – Mozartova, kde se budou tramvaje otáčet. V úseku ze zastávky U Gery do konečné Bolevec budou cestující přepravovat autobusy náhradní dopravy. Tramvajová a autobusová zastávka U Gery se bude využívat pro přestup z autobusů náhradní přepravy do tramvají.
Autobusy náhradní přepravy budou zastavovat také na zastávce v Lidické ul. u Fakultní nemocnice, kde se budou otáčet, dále pak na zastávce U Gery, Majakovského, Bolevecká náves, Okounová a Bolevec. Cestující si po vzájemném přestupu mezi autobusy linky č. 1A a tramvajemi linky č. 1 označí jízdenku na opačném konci.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.