Za posledních 10 let vzrostl o 20 procent počet dopravních nehod v Plzeňském kraji. V roce 2011 se na území kraje stalo 3 102 nehod, v roce 2020 to bylo 3 713 nehod. I přes procentuální nárůst nehodovosti v kraji, jich policisté evidovali druhý nejnižší počet v republice. Lépe je na tom jen Karlovarský kraj (2 158 nehod) a o trochu hůře pak Pardubický kraj (4 061 nehod).
Prvenství v počtu nehod si i v roce 2020 podržela Praha (16 905 nehod), následovaná Středočeským krajem (13 948 nehod) a Ústeckým krajem (10 282 nehod). Celkově se v roce 2020 na českých silnicích událo 94 794 nehod, což je 26 procent nárůst oproti roku 2011 (75 137 nehod).
Aktualizovaný přehled rizikových míst v Plzeňském kraji lze najít na webu Centra dopravního výzkumu nehody.cdv.cz. V Plzeňském kraji se jedná například o silnici mezi rybníky u Čečkovic na Tachovsku, o křižovatku pod zámkem v Horšovském Týně, o příjezdovou cestu do Kokšína ze Švihova a o křižovatku u železničního přejezdu v Dehtíně. Pozor si dejte také na křižovatce typu X v Kozolupech nebo na silnici I/20 v polích mezi Chválenicemi a Losinou a také na obou křižovatkách nad Losinou.
Dobré je také umět poznat typové situace, kdy vám hrozí srážka. Ačkoliv jsou nehody způsobeny více faktory, výše uvedená riziková místa mají něco společného. Většina z nich leží na běžných dvoupruhových silnicích (tedy na takových, po nichž se jezdí na každé straně v jednom pruhu). „Často se setkáváme s představou, že nejnebezpečnější je jízda po dálnici. Naše data ale potvrzují, že mezi rizikové komunikace patří kvůli vysoké koncentraci dopravy ty ve městech, a to včetně parkovišť. Následují silnice II. a nižších tříd," říká Jan Marek, mluvčí Generali České pojišťovny. Na druhou stranu, pokud už na dálnici k nehodě dojde, bývají podle jeho slov škody daleko vyšší, a to včetně následků na zdraví.
Podobně mluví i Pavel Havránek, ředitel divize dopravního inženýrství, bezpečnosti a strategií z Centra dopravního výzkumu: „Dálnice jsou bezpečnější zejména proto, že protisměrný provoz je oddělen, křižovatky jsou mimoúrovňové a nedochází tak k nejrizikovějším manévrům, se kterými se v silniční dopravě potkáváme. Také je zde vyloučen provoz chodců a cyklistů, což výrazně zjednodušuje dopravní situaci pro řidiče.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.