neděle 20. června 2021 Květa

Cyklistům a chodcům začne sloužit nová lávka u Kameňáku od poloviny června

Pro pěší i cyklisty se konečně otevře v druhé polovině června nová lávka, kterou město Plzeň vybudovalo u Kamenného rybníka. Lávka dlouhá téměř 130 metrů vedoucí nad rozšířenou silnicí I/27 umožní chodcům bezpečně přecházet od Kamenného rybníka směrem k arboretu Sofronka a k Seneckému rybníku. Jde o investici za 27 milionů korun. Původně měla být lávka zprovozněna už před rokem, ale objevily se v ní trhliny a musela projít opravou.

„Díky lávce již nebudou pěší a cyklisté přecházet a přejíždět velmi frekventovanou komunikaci od Kamenného k Seneckému rybníku a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačený železniční přejezd. Lávka široká tři metry zajišťuje dostatek prostoru pro chodce i cyklisty. Začne jim sloužit od 21. června 2021. Na přelomu května a června se uskuteční zpřísněné zatěžovací zkoušky,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

Podle jeho slov původně plánovaný a avizovaný termín zprovoznění lávky nebylo možno dodržet z důvodu probíhající pandemie koronaviru. „Byla ovšem přijata veškerá dostupná opatření tak, aby bylo zabráněno přerušení stavebních prací a úplnému zastavení stavby se snahou lávku dokončit v co možná nejkratším termínu,“ vysvětlil technický náměstek.

Dokončení lávky se muselo dvakrát posunout. Nejprve z předpokládaného květnového termínu 2020 na letní měsíce, důvodem byla opatření proti šíření pandemie koronaviru. Následně se v květnu 2020 zjistily při technické prohlídce mírné nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny, které u takto složitého technického řešení nelze nikdy zcela vyloučit. Odbor investic Magistrátu města Plzně, jenž zajišťoval stavbu lávky, zároveň zadal odborné posouzení stavu lávky nezávislé instituci – Fakultě stavební Českého vysokého učení technického v Praze.

„Na základě výstupů dlouhodobého měření a expertního posudku zpracovaného Českým vysokým učením technickým v Praze předložil projektant novou realizační dokumentaci stavby, kde byl podrobně rozpracován systém zesílení lávky včetně jednotlivých na sebe navazujících pracovních postupů,“ konstatoval Pavel Grisník, vedoucí magistrátního odboru investic.

Primárně se musela demontovat ložiska na obou krajních opěrách, konstrukce se zajistila pomocí speciálního rámu s předepnutými táhly u obou středových pilířů. Následně se přistoupilo k zesílení všech čtyř pilířů. Stavaři použili projektem předepsanou výztuž a speciální samozhutnitelnou betonovou směs s polypropylenovými vlákny.

„Na začátku května se uskutečnila betonáž posledního čtvrtého pilíře, nyní probíhá osazení ložisek na obou krajních opěrách lávky. Následně se provedou ochranné nátěry konstrukce, napojení na přilehlou cyklostezku a terénní úpravy,“ doplnila Taťána Kicová z magistrátního odboru investic.

Ředitelství silnic a dálnic pod lávkou rozšířilo silnici I/27 na Žatec ze dvou na čtyři jízdní pruhy v délce zhruba 1,6 kilometru, a to od Třemošenského rybníka na Třemošnou. Cílem je zvýšit bezpečnost provozu na této frekventované komunikaci. Komunikace byla zprovozněna 1. dubna.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Plzen.eu

Štítky lávka, silnice, stavba, Plzeň, železnice, lávka přes železnici, Pavel Šindelář, I/27

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.