Nepřehledná místa, chybějící chodníky, problémy s parkováním nebo špatně navazující spoje hromadné dopravy. K tomu všemu se mohou obyvatelé Plzeňské aglomerace vyjádřit prostřednictvím online dotazníku. Odpovědi by mohly pomoci v rámci přípravy Strategie udržitelné mobility.
„Díky Názorové mapě dopravy mohou občané i návštěvníci Plzně a okolních měst a obcí spadajících do Plzeňské metropolitní oblasti ITI, jež zahrnuje 108 obcí, v nichž žije na 300 tisíc obyvatel, upozornit na nebezpečná a nepřehledná místa, chybějící chodníky nebo cyklostezky, problémy s parkováním, nedostupné zastávky, špatně navazující spoje či zdržení na cestách,“ vysvětlil primátor města Martin Baxa (ODS).
Sběr dat se netýká pouze Plzně. Podněty mohou vložit i lidé z okolného regionu, který je ohraničen městy Rokycany, Přeštice, Dobřany, Nýřany a Třemošná.
„K jednoduchému formuláři Názorové mapy dopravy jsme připojili ještě několik otázek o obvyklém cestování a jeho proměně za posledních pět let. To umožní týmu, který připravuje novou strategii, lépe pochopit změnu potřeb mobility pro různé účely, jako jsou cesty do práce, do školy, za nákupy nebo volným časem. Vyplnění této části je ovšem volitelné. Počet podnětů není nijak omezený,“ uvedl ředitel Útvaru koordinace evropských projektů města Plzně Erich Beneš.
Občané mohou označit problémová místa, a to jak přes mobil, tak i počítač. Sběr odpovědí už začal a potrvá do poloviny letošního dubna. Názorovou mapu dopravy mohou zájemci vyplnit na těchto webových stránkách.
Cílem Strategie udržitelné mobility Plzeňské metropolitní oblasti ITI je zlepšení dopravního plánování v širším okolí města Plzně, kterému chybí společná vize.
„Stejně tak chceme překonat společně administrativní a kompetenční bariéry měst a obcí, dopravců i investorů. Do přípravy strategie zapojujeme občany i soukromý sektor. Při tvorbě strategie samozřejmě zohledňujeme dopady dopravy do životního prostředí, urbanismu i sociální oblasti,“ řekl náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09) a dodal: „Plzeňská metropolitní oblast ITI pokrývá sice jen 22 procent plochy Plzeňského kraje, žije zde ale více než polovina jeho obyvatel, což koncentruje nároky na kapacitu a spolehlivost dopravní sítě, jak v osobní automobilové, hromadné i cyklistické dopravě.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.