Osobní a spěšné vlaky ujedou příští rok v Plzeňském kraj meziročně o dvě procenta kilometrů méně, tedy 5,5 milionu. Rozsah regionální dopravy tak zůstane po objednávce kraje na úrovni z letošního 14. června, kdy se souvislosti s epidemií covidu mírně omezila nabídka spojů.
V posledních dvou letech objednával kraj vždy více vlakových kilometrů, meziročně vždy o pět procent. Letos 14. června se kvůli epidemii mírně omezila nabídka hlavně méně využívaných spojů.
"K větší úpravě dojde v polovině příštího roku, kdy bude podle smluv s Plzeňským a Karlovarským krajem zahájen provoz nové linky spěšných vlaků mezi Plzní, Chebem a Karlovými Vary," uvedla mluvčí Českých drah (ČD) Gabriela Novotná. Budou tam nasazené nové soupravy RegioPanter. Spěšné vlaky budou podle ředitele obchodního centra ČD v Plzni jezdit na této lince v dvouhodinovém intervalu. V této souvislosti bude ke změně jízdního řádu 13. června 2021 vydán nový jízdní řád pro tratě Plzeň - Cheb a Cheb - Chomutov.
V jízdním řádu v roce 2021 budou ČD podle mluvčí zajišťovat v Plzeňském kraji průměrně 448 regionálních vlaků denně. V pracovní dny pojede 494 spojů, o sobotách a nedělích 334.
K novinkám grafikonu na rok 2021 například patří, že v pracovní dny pojedou nové vlaky v úseku Blatná (22:30) - Kasejovice a Kasejovice (22:50) - Blatná. Na trati Svojšín - Bor neobjednal POVED, krajský koordinátor dopravy, žádný vlak Českých drah. Na trati Plzeň - Klatovy a Plzeň - Žatec budou minutové odchylky odjezdů a příjezdů.
Dálkovou dopravu z Plzně do Mostu nebudou nadále provozovat ČD, ale podle smlouvy s ministerstvem dopravy ústecká firma GW Train Regio, která ji tam zajišťuje od roku 2016. O rok později ji tam začal GW Train provozovat také pro Plzeňský a Ústecký kraj.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.