První nehoda už se stala na přestavěné turbo okružní křižovatce u Makra

Lidé v Plzni uzavírali sázky na to, že první dopravní nehoda na nově přestavěném obřím kruháči u Makra se stane již první den po uvedení do provozu. To se ale nestalo. K první nehodě tam vyjížděla policie až jedenáctý den, kdy byla okružní křižovatka v provozu. V úterý dopoledne se tam střetl osobní automobil s kamionem. Řidiče od začátku děsil doslova les nově osazených semaforů a také tři jízdní pruhy.

„Nehoda se stala v okamžiku, kdy osobní vozidlo přejíždělo z pruhu do pruhu, nevšimlo si jedoucího kamionu a došlo ke střetu. Střet se obešel bez zranění. Alkohol u obou řidičů vyloučila dechová zkouška. Nehoda se vyřešila příkazem na místě,“ uvedla pro Plzeňskou Drbnu mluvčí policie Michaela Raindlová.

Po přestavbě, která měla zvýšit kapacitu projíždějících vozidel, byla okružní křižovatka u Makra zprovozněna v sobotu 27. září. Problémy tam ale nastaly už následující pondělí 29. září, tedy první všední den provozu. Na kruháč začali najížděli řidiči v ranní špičce a téměř na všech vjezdech se před kruhovým objezdem začaly tvořit dlouhé kolony vozidel. A stejná situace byla i v následujících dnech. Nespokojení řidiči o problému bouřlivě diskutují na sociálních sítích. Ze současného stavu jsou zklamaní a podle jejich reakcí rozšíření kruháče na turbo okružní křižovatku nepřineslo očekávaný efekt.

Motoristé si stěžují především na to, že provoz neúměrně brzdí množství semaforů nově umístěných na rozšířeném kruháči. Město vyzývá všechny k trpělivosti, protože systém se prý bude v ostrém provozu ladit asi dva týdny. „Cílem je vyladit semafory tak, aby se doba čekání před křižovatkou zkrátila a zároveň byla na maximum využita její kapacita,“ informoval před týdnem Aleš Tolar (STAN), náměstek plzeňského primátora pro oblast dopravy.

„Padesát metrů dlouhý úsek od Makra ke kruháči, osm červených, uprostřed vymazlený ostrůvek k přecházení chodců a přejezdu cyklistů. Ve 14:10 jsem nepotkala jediného chodce ani cyklistu, kruháč poloprázdný a kolony kolem! Ve 14:42 jsem projela kruháčem na západní okruh ke Globusu! Tleskám! Se slzou v oku vzpomínám na původní kruháč, který se aspoň hýbal,“ napsala v diskusi Božena. A v podobném duchu reagoval i Pavel. „Děkuji za turbokruháč. Místo 20 minut jako dřív mi to trvá 20 minut. Ještě že jste ho zrekonstruovali za ty stovky milionů a urychlili tak dopravu. Super práce.“

Přestavba kruhového objezdu, po kterém běžně projíždělo až 50 tisíc aut denně, přišla na 275 milionů korun. Cílem bylo přestavět kapacitně nevyhovující okružní křižovatku na turbookružní, následně zvýšit kapacitu, plynulost i bezpečnost provozu.

Splnil nově upravený kruháč u Makra vaše očekávání v dopravní špičce?

 
 
 
Celkem hlasovalo4978 čtenářů
 

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky nehoda u Makra, nehoda na kruháči, turbokruháč, kruhový objezd, Plzeň, Aleš Tolar

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.