Pátek, 25. července 2025, 11:30
Velkou kritiku sklidily firmy, které aktuálně dělají na rekonstrukci největší a nejrušnější křižovatky v Plzni u Makra. Podle mnohých se tam pohybovalo příliš málo dělníků. Na to upozornili i někteří politici. Teď se jim dostalo ujištění, že na místě pracuje maximální počet lidí. I tak stavba v původním termínu dokončena nebude.
Náročná akce, která si vyžádala velká dopravní omezení, měla skončit s letními prázdninami. Nakonec tomu tak bude o měsíc později. „V uplynulých dnech o tom vyšlo mnoho článků s já se v nich vyjadřoval v tom smyslu, že kdyby stavební firmy od začátku rekonstrukce věnovaly stavbě větší pozornost a nasazení, mohly si vytvořit rezervu pro případ takové nenadálé události, která se mohla očekávat. Ředitelé tvrdili, že mají svědomí čisté, že jejich lidé dělají celou dobu vše, co mohou a je jich nasazen maximální počet,“ popisuje průběh jednání náměstek primátora pro oblast dopravy Aleš Tolar (STAN).
Dosud se podle zhotovitelů na místě pohybovalo denně v průměru 70 lidí, teď by jich mělo být až 110. Dále argumentují, že z technologických a bezpečnostních důvodů nemohou takto komplikovanou stavbu urychlit. Práci přes noc odmítli. „Oproti slíbenému termínu 1. září bude možné provoz obnovit až zhruba o čtyři týdny později,“ doplnil Tolar. „Termín uzávěry bude do 27.9. My za město s ním souhlasit nebudeme, ale asi nás překoná nadřízený orgán,“ vzkázal skrze sociální sítě primátor Roman Zarzycký (ANO). Investorem stavby je kromě města ještě ŘSD a krajská správa silnic.
Na stavbě došlo k poškození podzemního kolekteru vysokého napětí, který byl v jiné hloubce, než silničáři předpokládali. Práce provádí sdružení společností Eurovia CZ a Berger Bohemia. Za chybu podle ředitele plzeňského Ředitelství silnic a dálnic Miroslava Blabola nemohou. „Samozřejmě jsme o něm věděli, ale netušili jsme, že je pouze šest centimetrů pod stávající vozovkou. V dokumentaci to nebylo, nikdo nečekal, že by mohl být v tak malé hloubce. Co vím, tak se povrch křižovatky opravoval jen jednou. Tehdy se měnila pouze jedna vrstva asfaltu, pět centimetrů. Na kolektor se tedy nenarazilo,“ uvedl Blabol pro Noviny.cz.
Přestavba kruhového objezdu, po kterém běžně projíždělo až 50 tisíc aut denně, vyjde na 275 milionů korun. Cílem je přestavět stávající a kapacitně nevyhovující okružní křižovatku na turbookružní se dvěma pásy. Zvýší se kapacita, plynulost i bezpečnost provozu. Na všech šesti ramenech křižovatky budou semafory a bude tam fyzické oddělení jízdních pruhů. Protilehlá ramena křižovatky budou mít vždy na dvě minuty zelenou, zatímco ostatní budou mít červenou. Na pěti výjezdech vzniknou světelně řízené přechody pro chodce. Kolem této křižovatky se budou bezpečně pohybovat i chodci a cyklisté.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám