Za Plzní začíná stavba silnice za 1,1 miliardy korun. V červnu bude hotový přivaděč k dálnici D5 na Tachovsku. Koronavirová pandemie silniční stavby v regionu nijak nezpozdila. Plzeňské Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostane na letošek víc peněz, než mělo původně v plánu.
Staveniště pro svoji největší letošní silniční stavbu, novou 6,3 kilometru dlouhou silnici na tahu I/27 z Plzně do Klatov za 1,1 miliardy, předá ŘSD 29. dubna. "Smlouva s dodavatelem už byla podepsána, 29. dubna oficiálně ustanovíme, kdo bude správcem stavby, kdo bude dělat dozor, probereme harmonogram a fyzické práce by měly začít v červnu," řekl oblastní ředitel ŘSD Zdeněk Kuťák.
Silnice se bude stavět 51 měsíců, doba se prodloužila kvůli náročnému zpevnění náspu štěrkem před Horní Lukavicí. Součástí přeložky Šlovice - Přeštice bude právě obchvat Horní Lukavice, kudy projíždí 20 tisíc vozidel denně. "Usilujeme o něj 40 let," uvedl starosta obce Pavel Rádl. Za pět let vzrostla doprava o třetinu.
Končí naopak poslední etapa přivaděče k dálnici D5 z Janova k Nové Hospodě na Tachovsku za více než 200 milionů Kč s DPH. "V červnu má být hotový. Všechny stavby nám jedou podle harmonogramu. Nejsložitější je akce Na Roudné - Plaská - Chrástecká," konstatoval Kuťák. Jde první část východního okruhu v Plzni u Boleveckého rybníka za 600 milionů Kč, kde bagry hloubí koridor a odlamují skálu. Kuťák pochválil intenzivní činnost dodavatelů. I když firma Eurovia přerušila na dva týdny práce napříč ČR, tak v Plzeňském kraji pracovala pořád. "Chod všech staveb, přivaděče a východního okruhu, tak zabezpečili," uvedl.
Stát chce pomoci ekonomice nastartováním co největšího počtu staveb. "Jedeme bez jakéhokoliv omezení. Teď nám dokonce řekli, že žádné limity neplatí, a ať připravujeme a stavíme s maximální intenzitou. Jinými slovy, kolik připravíme, tak na to dostaneme peníze," zdůraznil Kuťák. Plzeňské ŘSD je v přípravě hodně napřed.
Na opravy a údržbu má letos 820 milionů, o čtvrtinu více proti plánu, do nových staveb má zatím investovat necelou miliardu Kč. Velké stavby jsou financované evropským operačním programem Doprava. "Vše, co jsme slíbili, že připravíme, jsme opravdu připravili. Dostali jsme důvěru a vše nám dali do evropských fondů, jejichž čerpání běží," dodal Zdeněk Kuťák. Plzeňské ŘSD tak paradoxně virová krize posílila.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.