Po dlouhých měsících by měla skončit 11. listopadu velká oprava tramvajové trati ve Zbrojnické ulici v samotném centru Plzně. Do kompletně opravovaného úseku, který značně ovlivnil fungování nejen městské dopravy v Plzni, se pak vrátí tramvaje. Aktuálně se ale stále ještě ve Zbrojnické ulici usilovně pracuje. Položeno je asi 15 metrů tramvajových kolejí a ulici zatím ještě zůstává velkým staveništěm.
Ve stejném termínu 11. listopadu se nejprve vrátí s předstihem automobilová doprava také na Koterovskou třídu, kde se rovněž dlouhodobě opravuje tramvajová trať. Tam ale začnou tramvaje jezdit až o tři týdny později na přelomu listopadu a prosince, kdy bude dokončen tramvajový oblouk do Sladkovského ulice.
První fáze rekonstrukce tramvajové trati Zbrojnická v Plzni začala už 11. května a přinesla řadu komplikací v dopravě v centru města. Pocítily je nejen řidiči, ale i chodci. Oprava samozřejmě postihla i majitele obchodů a provozoven v opravované ulici, kterým po dobu oprav dramaticky ubylo zákazníků. Zbrojnická ulice se zcela uzavřela 21. května. Rekonstrukcí prošel úsek vedoucí jižní částí náměstí Republiky a Zbrojnickou ulicí. Důvodem byl nevyhovující technický stav trati. Jde o akci za 80 milionů korun a je to poslední ze čtyř oprav tratí v centru Plzně.
„Kromě kolejí došlo i k výměně všech sítí, tedy vodovodu, plynovodu, kanalizace, veřejného osvětlení. Nové budou chodníky a také celá komunikace,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).
V Koterovské ulici, kde jezdí tramvajová linka číslo 2. ze Skvrňan na Světovar, začaly opravy trati už v březnu. Jde o úsek od náměstí Generála Píky ke Sladkovského ulici. Město do opravy investuje dává 240 milionů Kč. Rovněž i tato oprava tramvajové trati výrazně ovlivnila tramvajový provoz a omezila automobilovou dopravu.
Opravy tramvajových tratí tím ale v Plzni zdaleka nekončí. Příští rok plánuje město zrekonstruovat trat ve Skvrňanské ulici od křižovatky s Kalikovou po křižovatku u Škodovky na konci Tylovy ulice, což je více než jeden kilometr. Podle náměstka Tolara by se měla dostat do rozpočtu města na rok 2025. „Trať by měla být ozeleněná jako je v Bolevci," uvedl. Podle něj je to další z naléhavých oprav. V některých úsecích tam musí tramvaje jezdit omezenou třicetikilometrovou rychlostí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
No tak to je fakt bomba úspěch, že to bude trvat jenom půl roku. A taky děkujem, že nám to dočkání se sdělujete měsíc dopředu.