Stavbu nového napojení severního Rokycanska na dálnici D5 prostřednictvím přeložky silnice II/232 hodlá zhotovitel dokončit již příští rok. Stavební práce aktuálně naplno běží. Na mostním objektu přes Voldušský potok už jsou opěry a pilíře. Nejvíce se toho ovšem děje pod dálničním mostem, což si vyžádalo plnou uzavírku ve směru od sjezdu na Litohlavy. Celá akce vyjde na 359 milionu korun. Obce i kraj si od toho slinují odvedení tranzitní dopravy z centra Rokycan a Oseku.
Aktuálně se pracuje na první etapě stavby přeložky silnice II. třídy II/232, vedoucí v nezastavěných částech obcí, tedy ve volném terénu s úrovňovým křížením stávajících silnic, polních cest, se dvěma mostními objekty a přeložkami inženýrských sítí.
„Začátek stavby je v místě napojení větve mimoúrovňové křižovatky na silnici II/183 u D5, dále trasa probíhá severojižním směrem převážně volným, nezastavěným územím. Pěší turisté a cyklisté se mohou těšit na novou lávku, která umožní bezpečné křížení s touto důležitou dopravní cestou,“ přibližuje mluvčí Plzeňského kraje Helena Frintová. Stavba zahrnuje rovněž most přes Voldušský potok. Délka nové silnice bude 5,3 kilometru.
„Na mostním objektu přes Voldušský potok jsou již postaveny opěry i pilíře a nyní probíhají práce na mostovce. Zrealizována je již přeložka silnice III/2322 v úseku Litohlavy x Osek, která je v režimu předčasného užívání,“ doplnil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN).
Úterý, 23. července 2024, 18:30
I přes negativní stanovisko města Plzně bude Ředitelství silnici a dálnic ŘSD pokračovat v plánované opravě silnice I/26 mezi Plzní, Makrem a obcí Sulkov. V souvislosti s opravami došlo minulý týden v pondělí ke kolapsu dopravy na okružní křižovatce...
Největší objem prací se děje pod dálničním mostem, kde je v současné době plná uzavírka ve směru od dálničního sjezdu/nájezdu na Litohlavy. Pracuje se již i na založení cyklostezky, úpravě jízdních pruhů včetně přípojných, úpravě nájezdu na dálnici, na gabionové zdi pod dálničním mostem, odvodnění komunikace, výměně a prodloužení kanalizace pod silnicí.
„V celé délce hlavní trasy přeložky se těží materiál ze zářezů a naváží se násypy, průběžně se pracuje na přeložkách sítí, tj. vodovodu, kanalizaci, melioracích, a dále na propustcích a hospodářských sjezdech,“ doplnil náměstek s tím, že po dostavbě západního okruhu města Plzně se v tomto případě jedná o druhou největší dopravní investici našeho kraje v jeho historii.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.