I přes negativní stanovisko města Plzně bude Ředitelství silnici a dálnic ŘSD pokračovat v plánované opravě silnice I/26 mezi Plzní, Makrem a obcí Sulkov. V souvislosti s opravami došlo minulý týden v pondělí ke kolapsu dopravy na okružní křižovatce u Makra. Naštvaní motoristé tam čekali v koloně ve vedru i hodinu a půl. Lze předpokládat, že se situace bude opakovat.
„V pondělí 15. července. jsme začali s lokálními výspravami na silnici I/26 mezi Plzní a Sulkovem v úseku, který je v Systému hospodaření s vozovkou klasifikován stupněm 5. To znamená nutnost okamžité opravy. Bohužel shodou okolností došlo ke kolapsu provozu na okružní křižovatce u Makra. Podílela se na tom například i kyvadlově řízená uzavírka na Městském okruhu. Na to jsme po konzultaci s PČR okamžitě reagovali úpravou dopravního značení a situace se v následných dnech již neopakovala,“ uvedlo v úterý v prohlášení na svém webu ŘSD.
„Pro zkrácení termínu opravy z původních 14 dní jsme upravili technologii tak, abychom údržbu provedli do týdne. Termín byl zvolen o prázdninách, kdy je provoz volnější. Nikdy v minulosti jsme tento způsob a rozsah údržby nekomunikovali s orgány města Plzně a uzavírka byla řádně nahlášena na webu dopravniinfo.cz. Údržba bude pokračovat pokládkou dvouvrstvého mikrokoberce, který celou plochu uzavře a zcelí. Tím dojde k prodloužení životnosti vozovky bez nutnosti většího zásahu. Začátek těchto prací je plánovaný na 19. srpna po zprovoznění dálničního sjezdu na I/27 Litice (EXIT 80),“ doplnilo ŘSD ve svém vyjádření k opravě silnice.
Vedení Plzně před týdnem vyjádřilo nesouhlas s další rekonstrukcí významné komunikace u Makra. „Dali jsme negativní stanovisko na akci ŘSD, která by řidiče společně s již platnými uzavírkami a omezeními výrazně potrápila. Pevně věřím, že ŘSD bude náš postoj vnímat a vyjde nám vstříc. Bylo dobrým zvykem, že nás ŘSD za minulého vedení informovalo i o akcích, u kterých takovou povinnost neměla. Výrazně by nám pomohlo, kdyby se k tomu nyní státní podnik vrátil a nedozvídali bychom se o kolabující dopravě ze sociálních sítí a médií nebo přímo z automobilu,“ uvedl tehdy primátor města Plzně Roman Zarzycký (ANO).
„Důvodem nesouhlasu je skutečnost, že výše uvedená oprava vozovky nebyla Ředitelstvím silnic a dálnic ČR městu Plzeň předem avizována. Nemohla tak být zahrnuta do dlouhodobého plánu a koordinace dopravně-inženýrských opatření ve městě. V daném termínu již na území města probíhá velký počet jiných předem naplánovaných stavebních prací a rekonstrukcí, včetně silnic I. třídy. Omezení probíhají i na dálnici D5 a právě sulkovský přivaděč je stanovenou objízdnou trasou. Město Plzeň nechce zhoršit již tak složitou dopravní situaci další předem neavizovanou částečnou uzavírkou tak významné komunikace,“ konstatoval minulý týden náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar (STAN).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.