Opravu a modernizaci 300 metrů dlouhého úseku tramvajové trati v ulici Terezie Brzkové v plzeňských Skvrňanech se už podařilo dokončit. Práce tam začaly 1. července letošního roku. Do běžného režimu na trať mohla od 1. prosince vrátit také individuální a hromadná doprava. Stavební práce vyšly na 82 milionů korun.
„Rekonstrukce tohoto úseku tramvajové trati a jejího okolí už byla nevyhnutelná. Těší mě, že se stavbu podařilo dokončit v termínu a provoz se tak navrací do obvyklého režimu s komfortnějšími tramvajovými zastávkami. Oba tramvajové ostrůvky byly prodlouženy a o 1,5 metru rozšířeny. Přibyly zde také přístřešky pro cestující s lavičkami a zábradlí. Plzeňanům děkuji za trpělivost,“ řekl Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Stávající železobetonové panely na tramvajové trati nahradila pevná jízdní dráha s izolační vanou, která bude tlumit hluk tramvajového provozu. Před kolejové oblouky byly osazeny mazníky, které přispějí k menšímu opotřebení kolejnic a také ke snížení hluku při průjezdu tramvají. Při stavbě se dále provedla kompletní rekonstrukce kanalizačního řadu v celé délce opravovaného úseku a úprava vodovodního řadu přes ulici Karla Steinera.
Cestující budou mít díky napřímení a rozšíření tramvajové zastávky Karla Steinera komfortnější a bezpečnější nástupní ostrůvky. Díky napřímení tratě a zastávky totiž řidiči tramvají uvidí i na poslední dveře nových delších tramvají. V místě bylo zároveň instalováno nové veřejné osvětlení. Rekonstrukcí prošla také vozovka a parkovací místa v ulici Terezie Brzkové. Přibyla nová parkovací stání v ulici Waltrova, včetně dvou parkovacích míst pro osoby se sníženou schopností pohybu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.