Zcela nový mostní pilíř už vzniká na stavbě velkého obchvatu Klatov, kde musely v červnu bagry zdemolovat původně vybudovaný obří betonový pilíř vyztužený železem. Ten musel jít kompletně k zemi v důsledku lidské chyby, která přijde zhotovitele stavby na miliony korun. Veřejnost o demolici pilíře bouřlivě diskutovala na sociálních sítích. Na trase obchvatu Klatov v délce 8,1 kilometru se postupně buduje celkem devět mostů.
Se stavbou nového mostního pilíře, který vzniká ve směru na obec Slavošovice se začalo hned po červnové demolici vadného pilíře. Teď už stojí jeho podstatná část. Práce na obchvatu se v květnu nečekaně zkomplikovaly po zjištění, že při betonáži mostního pilíře došlo k segregaci kameniva. „To znamená, že na některých místech se vytvořila „hnízda“ z kameniva, kde je oddělená betonová složka od kamene,“ popsal tehdy neobvyklou událost ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Plzeň Miroslav Blabol.
Zjištěné závady byly natolik závažné, že nebylo možné pilíř sanovat a opravit vzhledem k tomu, že se taková konstrukce staví na období sta let a musí být proto v naprosto špičkové kvalitě. ŘSD se po dohodě se zhotovitelem stavby dohodlo, že se pilíř zbourá a znovu postaví. „Chtěl bych zdůraznit zásadní informaci, že bourací práce i vybudování nového pilíře jde finančně kompletně za zhotovitelem této stavby,“ konstatoval Miroslav Blabol. Způsobená škoda bude v řádu jednotek milionů korun.
Vzhledem k tomu, že zhotovitel obchvatu byl před bouráním pilíře v mírném předstihu, nemělo by mít vybudování nového pilíře vliv na termín celkového dokončení stavby. Osmikilometrová silnice se má podle plánu zprovoznit v listopadu 2024 a úplně dokončena bude o rok později v květnu. Dvoupruhový obchvat na silnici I/27 z Plzně a dále na Horažďovice nebo na Železnou Rudu je důležitý nejen pro Klatovy, celé Pošumaví, ale i pro Šumavu a cesty do Bavorska. Jde o stavbu za miliardu korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.