Zajímavý návrh, od kterého si slibuje dočasné ulehčení kolabující dopravy v centru Plzně, hodlá prosadit na čtvrtečním jednání plzeňského městského zastupitelstva opoziční ODS. V pondělí totiž začala čtyřměsíční oprava mostu Milénia, který je jedním z kapacitně nejvytíženějších mostů ve městě, což výrazně ochromilo provoz v Plzni. ODS proto navrhuje otevřít Americkou třídu pro individuální dopravu v režimu 24/7 po dobu trvání oprav.
Kolem 26 tisíc aut, které denně projedou přes most Milénia, je vzhledem k uzavírce opravovaného mostu odkloněno do přilehlých ulic, které využívají řidiči coby objízdné trasy. Samotná uzavírka i absence blízkých objízdných tras má však negativní dopad na dopravní situaci ve městě, což vede k četným kolonám v širším centru města. Zastupitelé z ODS jsou přesvědčeni o tom, že kolaps plzeňské dopravy v důsledku uzavření mostu by vyřešilo otevření Americké třídy.
„Požadujeme otevření Americké třídy pro individuální automobilovou dopravu v režimu 24/7 po dobu uzavírky mostu Milénia. Na jednání plzeňského zastupitelstva proto budeme předkládat usnesení, které dočasné otevření komunikace, nezbytné pro plynulost dopravy, umožní,” uvádí šéf zastupitelského klubu ODS David Šlouf a dodává, že klub nezpochybňuje uzavření Americké jako takové a upozorňuje, že vzhledem k mimořádnosti situace je nezbytné přijímat mimořádná řešení.
„Cílem námi navrhovaného řešení v podobě otevření Americké po dobu trvání oprav mostu Milénia, je zjednodušení průjezdu Plzní. Kolony, kterým jsou Plzeňané vystaveni, jsou výsledkem absence jakékoliv koncepce uzavírek, což je v kontextu předvolebních slibů, především koaličního hnutí STAN, naprosto absurdní,” vysvětlil zastupitel a bývalý primátor Plzně Pavel Šindelář (ODS). Poznamenal, že právě STAN a jeho představitelé slibovali Plzeňanům život bez každodenní zácpy. Podle jeho slov vedení města situaci v otázce koordinace uzavírek ale podcenilo.
„Oprava přemostění u vlakového nádraží potrvá čtyři měsíce. Otevření Americké třídy po dobu probíhajících oprav, minimálně však do konce září 2023, by významně zjednodušilo průjezd městem. Navrhujeme, aby následně, tedy na zářijovém jednání Zastupitelstva města Plzně, bylo vyhodnoceno dle nutnosti a stavu oprav mostu, zda je nutno toto opatření potřeba ještě prodloužit, či nikoliv,” uzavírá zastupitel Lukáš Hegner.
„Oprava mostu je naprosto nezbytná k tomu, abychom prodloužili jeho životnost. Slouží už 22 let, denně po něm projede 26 000 aut. Musíme provést kompletní výměnu povrchu a izolace mostovky, sanace spodní stavby mostních objektů a další. Vím, že to je pro řidiče nepříjemná zpráva, bohužel si ale nemůžeme dovolit termín odložit. Proto volíme období června až září, kdy je dopravní zatížení v Plzni díky prázdninám nejmenší a kdy také lidé mohou případně volit i alternativní způsob dopravy, jako je kolo, koloběžka a další. Věřím, že Plzeňané toto pochopí,“ komentoval opravu mostu Milénia náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Otevření Americké třídy se nabízí jako rozumné řešení v situaci, kdy se kvůli uzavření Mostu Milénia tvoří v postižených ulicích zácpy. Nadto je také třeba povolit dočasně průjezd Šumavskou ulicí okolo hlavního vlakového nádraží, aby se pomohlo uvolnění křižovatky u pivovaru od nadměrné frekvence. Uzavření Americké třídy ale vnímají někteří zastupitelé jako fetiš kvůli vytvoření tzv. městského bulváru. Americká třída je uzavřena již dost dlouho a zatím jediným efektem je vznik pusté neživotné ulice v mrtvém městě.