Ještě letos na podzim začne Plzeňský kraj stavět novou silnici o délce 5,3 kilometru, která napojí města a obce na severním Plzeňsku a Rokycansku na dálnici D5. Vedení kraje i obce doufají, že to odvede stále přibývající tranzitní dopravu. Předpokládané náklady na stavbu přivaděče odhaduje kraj na půl miliardy korun. Finální cena ale bude zřejmá až podle výsledků veřejné soutěže. Stavbu bude financovat Plzeňský kraj s využitím prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj (IROP).
Nový úsek má odvést dopravu z centra Rokycan a Oseku. Stavba se konkrétně týká vybudování přeložky silnice druhé třídy II/232 v úseku od napojení mimoúrovňové křižovatky na silnici II/183. Dál trasa probíhá severojižním směrem převážně volným nezastavěným územím na orné půdě, po trvalých travních porostech a ostatních plochách. Ukončena je severně od obce Osek v blízkosti rozhraní katastru Osek u Rokycan a Březina u Rokycan.
Čtvrtek, 20. října 2022, 09:02
Už 40 let jezdíme po dálnici D5, která na v délce 151 kilometrů spojuje Prahu s Plzní a pokračuje až na Rozvadov a na hranici se SRN. První úsek dálnice D5 z Rudné do Prahy se otevíral 20. října 1982 a měřil necelých šest kilometrů. Úplně poslední...
„Odvede tranzitní dopravu z přilehlých obcí, což povede ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu a také ke zvýšení kvality životního prostředí v dotčených obcích,“ zdůraznil Čížek a doplnil, že mimo hlavní trasy je součástí stavby také nové napojení stávajících komunikací úrovňovým křížením, most přes Voldušský potok, lávka a stezka pro pěší a cyklisty, přeložky inženýrských sítí a další stavební práce související s realizací projektu.
Finální cena ještě není zřejmá, podle Čížka se ale bude pohybovat okolo 600 milionů korun. Náklady bude hradit Plzeňský kraj, přičemž 85 procent poskytne IROP. „Soutěž na dodavatele bude vyhlášena do konce května," upřesnil náměstek, podle něhož by samotná stavba měla trvat 31 měsíců.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.