Totální dopravní kolaps zažil druhý den po svém otevření nový Západní okruh Plzně. Stalo se přesně to, čeho se mnozí obávali. Na úzké estakádě vedoucí na sloupech havarovaly v úterý ráno dva osobní automobily. Jeden z nich se převrátil na střechu. Na místě zasahují hasiči i policie. Ve vzduchu je i policejní vrtulník.
Nový okruh byl otevřen po půlnoci v noci z neděle na pondělí. A už v úterý ráno kolem 9:30 hodin se stala nehoda na nejkritičtějším úseku obchvatu zhruba asi 150 metrů za mostem ve směru na Křimice. Podle svědků z místa havárie je tam převrácený osobní automobil, vedle stojí druhý nabouraný osobák. Ze strany od Křimic ještě 20 minut po nehodě vjížděly na okruh automobily, některé tam zůstaly stát, další se otáčely. Z druhé strany od Globusu už byl vjezd uzavřen. Nehoda se obešla bez zranění.
„Čtyřiapadessátiletý řidič vozidla značky Škoda Octavia, který jel po ulici Regensburská ve směru jízdy od NC Globus na Křimice, byl nucen asi 500 metrů před sjezdem na Křimice snížit rychlost z důvodu vozidla značky Hyundai v protisměru, které předjíždělo kamion a nestačilo se bezpečně zařadit do svého jízdního pruhu. Za řidičem vozidla značky Škoda jelo vozidlo značky Škoda scala, jehož řidič nedodržel bezpečnou vzdálenost a došlo ke střetu s vozidlem Škoda Octavia. Alkohol byl na místě u obou řidičů vyloučen dechovou zkouškou," informovala mluvčí policie Michaela Raindlová. Silnice bude obousměrně neprůjezdná asi do 12:30 hodin. Další okolnosti nehody se vyšetřují.
Na problémy s příliš úzkou estakádou mnozí upozorňovali. Už v říjnu vyšel na Plzeňské Drně komentář publicisty Zdeňka Roučky. „Šokující je, že silnice na inkriminovaném úseku estakády je široká pouhých 740 centimetrů. Na obou stranách svírá silnici vysoký obrubník, masivní železné zábradlí a hned za ním vysoká protihluková stěna,“ zdůraznil ve svém textu.
Nedělní poledne patřilo slavnostnímu otevření dokončené druhé etapy Západního okruhu. Událost si nenechaly ujít tisícovky lidí. Mnozí shodně uvedli, že se těší až na silnici vyjedou a nebudou se muset plahočit v kolonách po městě. Někteří ale chtěli s ostatními sdílet své obavy. Jedním z nich byl Jaroslav Vainer, který stál u silnice a v rukou držel transparent s textem: Tato silnice je nebezpečná.
„Problém je už ta stará část, kde jsou nájezdy a sjezdy udělané v zatáčce, tím pádem tam řidiči nemohou pořádně vidět. Jsou tam přerušované čáry k předjíždění, ale jsou v zatáčce. Ta silnice je nebezpečná a teď tam bude ještě větší provoz. Nová estakáda je zase moc úzká. Jak to budou dělat, když dojde k větší nehodě? Je to nedodělané,“ popsal Vainer s tím, že se na problém snažil upozornit příslušné úřady.
„Silnice je projektována podle všech norem. Co se týče estakády, tak tam je to od svodidla ke svodidlu 7,5 metru. Samozřejmě to předpokládá, že pokud by došlo k nehodě, tak auta uvolní středový pruh, aby sanity projely,“ reagoval na dotaz naší redakce náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN) před samotným otevřením.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Můžeme říkat o obchvatu: Malý, ale náš. Samozřejmě to předpokládá, že pokud by došlo k nehodě, tak auta uvolní středový pruh, aby sanity projely,“ reagoval na dotaz naší redakce náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN). Pan náměstek tam doběhne a ten středový pruh tam (kam? - asi do vzduchu) domaluje. Navrhuji omezit rychlost na 40 km/hod. a k tomu namalovat dvojitou střední čáru nebo zajistit kyvadlový provoz: půl hodiny z Košutky dolů, půl hodiny na Košutku nahoru
vjížděli na okruh automobily
Pochopil jsem dobře? Ti automobilové, rod mužský životný?
Za to nemůže ta silnice, ale řidiči: nebezpečné předjíždění kamionu (dle fotek před zatáčkou) a nedodržení bezpečné vzdálenosti (pravděpodobně další lepič nebo se nevěnoval 100 % řízení).
Ha,ha,ha, dával jsem tomu tak týden. Ó, jak jsem podcenil řidiče!