Velký pozor si musí dávat řidiči projíždějící po Klatovské třídě v Plzni. Velmi často se tam totiž stává, že chodci dobíhají tramvaj a vůbec nedávají pozor na projíždějící auta. Loni tam takto tragicky zahynula mladá studentka, která přebíhala silnici mimo přechod a vběhla přímo před projíždějící vůz. Situací na této rušné komunikaci už se zabývá město a chce najít řešení, jež by pomohlo místo zpřehlednit a víc zabezpečit.
„Na Klatovské není bezpečno a musí se to změnit. Proto se snažím o řešení spočívající v rozšíření tramvajových nástupišť, rozšíření přechodů a zvýšení počtu přístupů na zastávky na druhé straně nástupišť. Nejnaléhavěji se tento problém musí řešit u škol na Masarykově a Chodském náměstí,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).
Pátek, 9. prosince 2022, 15:01
Ostrůvek na přechodu pro chodce neodpovídal normám a na silnici u zastávek byly zase vyjeté koleje. Tento pohled je už minulostí a dnes je Chodské náměstí mnohem bezpečnější a pro chodce i přehlednější. Oprava komunikace netrvala ani měsíc a vyšla...
Právě na Chodském náměstí se podařilo za tři miliony korun rozšířit ostrůvek na přechodu pro chodce a nový je i povrch komunikace. Najít řešení pro Klatovskou bude ale složitější. „Bohužel Klatovská je extrémně dopravně zatížená a jakékoli úpravy tam jsou kvůli jejich dopadům na dopravu velmi složité,“ upozorňuje Tolar.
K obrovské tragédii došlo na Klatovské třídě u náměstí T. G. Masaryka 5. října loňského roku. Šestnáctiletá studentka tam přecházela frekventovanou silnici mimo přechod pro chodce. Bohužel vběhla přímo pod kola projíždějícího vozu. Dívka na místě zraněním podlehla.
Spolu se zástupci ze Správy veřejného statku, policie, Ředitelství silnic a dálnic a dopravních podniků budou prověřovat, zda by bylo vhodné oboustranné rozšíření nástupních ostrůvků zastávek s ochranným zábradlím nebo snížení počtu jízdních pruhů na jeden v každém směru.
„Toto řešení předpokládá změnu řazení v křižovatce Belánka ve směru do centra a zavedení levého odbočení z Klatovské do Bendovy ulice. Na Chodském náměstí bude pro zlepšení bezpečnosti chodců v prostoru tramvajových zastávek ve směru na Bory navrženo rozšíření nástupního ostrůvku s ponecháním pouze jednoho jízdního pruhu,“ popisuje Tolar možná řešení.
Pokud se navrhované úpravy ukážou jako reálné, začne se s jejich realizací až po otevření západního okruhu, který by měl dopravě na Klatovské významně odlehčit. „Podobný efekt se očekává i od chystaného zobousměrnění propojení Kotkovy a Korandovy ulice na Husově náměstí,“ uzavřel Tolar.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.