Počasí dnes20 °C, zítra14 °C
Pondělí 6. května 2024  |  Svátek má Radoslav
Bez reklam

Klatovská třída není podle náměstka pro dopravu bezpečná, chce prověřit možná řešení, jak situaci zlepšit

Velký pozor si musí dávat řidiči projíždějící po Klatovské třídě v Plzni. Velmi často se tam totiž stává, že chodci dobíhají tramvaj a vůbec nedávají pozor na projíždějící auta. Loni tam takto tragicky zahynula mladá studentka, která přebíhala silnici mimo přechod a vběhla přímo před projíždějící vůz. Situací na této rušné komunikaci už se zabývá město a chce najít řešení, jež by pomohlo místo zpřehlednit a víc zabezpečit.

„Na Klatovské není bezpečno a musí se to změnit. Proto se snažím o řešení spočívající v rozšíření tramvajových nástupišť, rozšíření přechodů a zvýšení počtu přístupů na zastávky na druhé straně nástupišť. Nejnaléhavěji se tento problém musí řešit u škol na Masarykově a Chodském náměstí,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).

Rušné Chodské náměstí je nyní bezpečnější a přehlednější, opravy se dočkala i silnice a zastávky MHD

Ostrůvek na přechodu pro chodce neodpovídal normám a na silnici u zastávek byly zase vyjeté koleje. Tento pohled je už minulostí a dnes je Chodské náměstí mnohem bezpečnější a pro chodce i přehlednější. Oprava komunikace netrvala ani měsíc a...

Právě na Chodském náměstí se podařilo za tři miliony korun rozšířit ostrůvek na přechodu pro chodce a nový je i povrch komunikace. Najít řešení pro Klatovskou bude ale složitější. „Bohužel Klatovská je extrémně dopravně zatížená a jakékoli úpravy tam jsou kvůli jejich dopadům na dopravu velmi složité,“ upozorňuje Tolar.

K obrovské tragédii došlo na Klatovské třídě u náměstí T. G. Masaryka 5. října loňského roku. Šestnáctiletá studentka tam přecházela frekventovanou silnici mimo přechod pro chodce. Bohužel vběhla přímo pod kola projíždějícího vozu. Dívka na místě zraněním podlehla.

Spolu se zástupci ze Správy veřejného statku, policie, Ředitelství silnic a dálnic a dopravních podniků budou prověřovat, zda by bylo vhodné oboustranné rozšíření nástupních ostrůvků zastávek s ochranným zábradlím nebo snížení počtu jízdních pruhů na jeden v každém směru.

„Toto řešení předpokládá změnu řazení v křižovatce Belánka ve směru do centra a zavedení levého odbočení z Klatovské do Bendovy ulice. Na Chodském náměstí bude pro zlepšení bezpečnosti chodců v prostoru tramvajových zastávek ve směru na Bory navrženo rozšíření nástupního ostrůvku s ponecháním pouze jednoho jízdního pruhu,“ popisuje Tolar možná řešení.

Pokud se navrhované úpravy ukážou jako reálné, začne se s jejich realizací až po otevření západního okruhu, který by měl dopravě na Klatovské významně odlehčit. „Podobný efekt se očekává i od chystaného zobousměrnění propojení Kotkovy a Korandovy ulice na Husově náměstí,“ uzavřel Tolar.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Zuzana Duzbabova

Štítky doprava, bezpečnost, Klatovská třída, bezpečnost chodců, přechod pro chodce, tramvajová zastávka, Chodské náměstí, Aleš Tolar

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Klatovská třída není podle náměstka pro dopravu bezpečná, chce prověřit možná řešení, jak situaci zlepšit  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.