středa 12. srpna 2020 Klára

V Chrástu u Plzně mají novou zastávku, vlaky jezdí více lidí

Obyvatelé příměstského Chrástu mohou ode dneška využívat při cestě do Plzně nebo na druhou stranu do Radnic novou železniční zastávku. Přesunula se o 150 metrů, má zvýšené nástupiště a je blíže centru obce. Správa železniční dopravní cesty dala do stavby a úprav 11 milionů korun. Novinářům to řekla její mluvčí Radka Pistoriusová. Chrást s 1900 obyvateli u zastávky vybudoval parkoviště pro 17 vozů a po opravě průtahu v příštím roce tam budou zastavovat autobusy.

"Součástí je přístřešek, bezbariérový přístup, osvětlení, přístupové prostory a orientační systém," uvedla mluvčí. Stavbaři odstranili původní nástupiště, zbourali strážní domek a upravili svršek a koleje. Stavba navazovala na úpravy kolejí v nedaleké stanici Chrást u Plzně. Ty byly součástí modernizace koridoru Rokycany - Plzeň, která včetně stavby čtyřkilometrového tunelu skončila před rokem.

Regionální trať tak nyní vede z Radnic přes zastávku Ejpovice, kde strojvedoucí přejde na druhou stranu soupravy a úvratí jede do Plzně. Dříve museli cestující směřující z Plzně do Radnic přestupovat v Chrástu. "Teď sice jedou delší vzdálenost, protože musí do Ejpovic tunelem, ale čas netratí, protože průjezd tunelem je rychlejší," uvedl ředitel krajského centra Českých drah Vladimír Kostelný.

Na trati jezdí osobní motorové vlaky Regionova. Ve špičce v hodinovém taktu, mimo ni ve dvouhodinovém. Zastávku lidé hodně využívají pro cestu do Plzně a jejím přiblížením obci by se měl zájem cestujících ještě zvýšit. Cesta vlakem z Chrástu na hlavní nádraží do Plzně trvá 19 minut, což je podle starosty Ladislava Bohuslava (BEZPP, Společně pro Chrást) vzhledem k houstnoucímu provozu v Plzni rychlejší než autem.

"Z Chrástu do Plzně výrazně narostl počet cestujících, je jich tu 500 až 600 denně. V ranním vlaku je 60 lidí a Regionova docela plná," uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN). V úseku Chrást - Radnice zůstal počet cestujících stejný, což je podle něj vzhledem k prodloužení trati úspěch. Podle Čížka byly na trati přidané spoje a navíc teď jezdí přímo tunelem do Plzně. Jsem rád, že jsme tu trať větší objednávkou zachránili, uvedl. Navíc od 1. července bude platit výhodný krajský tarif a hodinová jízdenka z Chrástu do Plzně bude stát 26 korun včetně MHD po celé Plzni. Lístek na MHD v Plzni přitom přijde na 20 Kč.

Autoři | Foto pixabay.com

Štítky ČR, stavby, železnice, Plzeňský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.