V zahraničí se loni dařilo mírně navýšit prodeje piva Plzeňský Prazdroj. Celkově v cizině prodal přes 4,5 milionu hektolitrů piva, to je o jedno procento více než v roce 2019. Loňské dlouhodobé uzavření restaurací a hospod přineslo Plzeňskému Prazdroji pokles prodejů na domácím trhu o 8 procent. Tedy zhruba o 111 milionů piv na 6,69 milionu hektolitrů.
„Výsledky odrážejí unikátnost české pivní kultury s vysokým podílem čepovaného piva. Omezení gastroprovozů proto výrazně poznamenalo naše výsledky na domácím trhu. Naopak v zahraničí dominuje mnohem více balené pivo. Covid proto na export neměl takový vliv. Samozřejmě i v zahraničí se snížily prodeje piva v tancích a sudech, ale zájem o balené pivo vzrostl výrazně, a to mnohem víc než v tuzemsku, konkrétně o 17 procent,“ ‘říká generální ředitel Plzeňského prazdroje Grant Liversage.
Celkově ale pivovaru jako jednomu celku poklesly prodeje o 4,2 procenta. „Kompletní prodeje Prazdroje v loňském roce na trzích doma i v zahraničí tak jen mírně přesáhly 11 milionů hektolitrů,‘‘ doplňuje Grant Liversage. Nejsilnějšími obchodními teritorii pro pivovar zůstává Slovensko, Německo a Polsko.
Export ležáku Pilsner Urquell, který se vyrábí pouze v Plzni a odtud se vyváží do více než 50 zemí světa, koronavirová krize postihla výrazně, jeho vývoz klesl o 6,3 procenta na 1,1 milionu hektolitrů. Celkem se tak loni prodalo v tuzemsku i ve světě 2,4 milionu hektolitrů plzeňského ležáku, tedy o zhruba 10 % méně než v roce 2019.
„Dlouhodobě dbáme na to, aby se Pilsner Urquell za hranicemi prosazoval zejména v hospodách a restauracích, kde jsme před koronavirem masivně školili výčepní, aby se dokázali o pivo správně postarat a dopřát zahraničním milovníkům piva stejný zážitek jako mají tuzemští pivaři. V tom pokračujeme i po dobu pandemie, i když jsme vše ve valné většině museli přesunout do online prostředí,“ doplňuje Kamil Růžek, obchodní sládek Prazdroje pro exportní trhy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.