Končí parkování zdarma na jedné z největších ploch ve městě, mnozí si stěžují

Autoři | Foto Aleš Tolar

Na dosud jednom z největších bezplatných parkovišť v Plzni se změní režim. Na Roudné pod mostem Generála Pattona skončily stavební práce a úpravy. Nově tam bude platit systém P+G, tedy zaparkuj a jdi. Cena je podle náměstka pro dopravu nastavena na nejnižší ze všech zpoplatněných zón. Řešení má své zastánce i odpůrce, podle kterých jsou úpravy nedostatečné.

 „Dříve blátivé prostranství je nově upraveno, parkování prostorově zorganizováno, doplněno bylo veřejné osvětlení. Dříve se zde parkovalo živelně, dost prostoru zabírala mnohá auta očividně dlouhodobě odstavená vykazující mnohdy známky vraku,“ popisuje náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN).

Podle jeho slov tam bude nastavený tarif na nejnižší úroveň ze všech zpoplatněných lokalit. Hodina stání vyjde řidiče na deset korun, celodenní parkování na 60 Kč. Ve všední dny po sedmé hodině večerní, o víkendech a celé dny o svátcích bude parkování zadarmo.

To bude hodně bolet. Novou zónu placeného parkování zavádí Plzeň u zimního stadionu

Tohle se mnoha Plzeňanům líbit nebude. Další novou zónu placeného parkování spustí město Plzeň na přelomu roku 2025 a 2026 v okolí Doudlevecké ulice. Plocha u zimního stadionu bude nově sloužit jako záchytné parkoviště P+G. Nyní probíhá instalace...

Kapacita parkoviště je 147 stání včetně sedmi míst pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace. Podle dřívějších informací vyšly stavební práce na téměř šest milionů korun. Do částky ale není započítaný závorový systém. Podle mnoha diskutujících ale nevypadá tato parkovací plocha adekvátně.

„Souhlasím s poplatkem, ale ta úprava je hroznáUmíme stavět do výšky, stavíme parkovací domy. Jak se krásně povedla Rychtářka. Je to super umístění, není to sice nějaká nádhera, ale není to betonová placka. V Plzni jsou všude obří betonové plochy. A to je furt keců, jak chceme ochlazovat město. Ani ty pitomý stromy se tam nikdo neobtěžuje zasadit,“ postěžoval si třeba Tomáš W.

Až na vymezení panely tam není nic navíc. Čekala jsem asfalt, vymezení parkovacího stání. U CANu je to úplně jiný level. S prvním větším deštěm to tady bude zase bahno,“ podotkla Jana J.

Sám náměstek připustil, že tato plocha není žádným městotvorným přínosem a jedná se o provizorní řešení. „V dlouhodobém horizontu počítá město se zastavěním tohoto pozemku, viz. studie centrálního nábřeží Mže,“ doplnil Tolar.

Mnozí lidé v debatě také podotkli, že raději nechají auto u některého obchodního domu. To ale zase naráží u těch, co si chtějí přijet nakoupit a pak nemají téměř, kde zaparkovat. „Opravdu musíte dennodenně do středu města autem? Já mám v centru firmu, zaparkuji na P+R na Borech, kde je to samozřejmě téměř každý den prázdné, a dojedu MHD až do centra do práce, protože v ceně parkoviště mám celodenní jízdenku. Win win situace,“ dodal Filip B.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky parkování, placené parkování, parkování zdarma, P+G, bezplatné stání, zpoplatněné parkování

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.