Dotazy zodpoví a pomůže s nimi Plzeňanům nový chatbot s revoluční technologií

Nového chatbota na svých webových stránkách spustilo město Plzeň. Počítačový program vytvořený za účelem automatické komunikace je nasazen na portálu pro elektronická podání občana. Chatovací robot s prvky umělé inteligence zvládne oproti původnímu programu komunikaci v přirozeném jazyce a zodpoví dotazy ke všem životním situacím, které občané potřebují s městem řešit.

„Nový chatbot je revoluční v tom, že reaguje na libovolný text, který mu uživatel zadá. Už není potřeba, aby občan vybíral z předem definovaných oblastí a klíčových slov. Umělá inteligence čerpá informace ze všech popsaných životních situací, tedy z celé agendy, kterou občané s městem mohou řešit,“ uvedl Daniel Kůs (Piráti), radní města Plzně pro oblast Smart Cities a podporu podnikání.

Plzeňský chatbot na adrese https://epo.plzen.eu zvládne zodpovědět stovky dotazů denně. V případě vyšší poptávky je možné jeho limit navýšit. Takové nastavení je důležité i s ohledem na bezpečnost, aby nedocházelo ke zneužívání komunikačního kanálu. Výhodou chatbota je rychlá reakce s vysokou mírou přesnosti, neboť nečerpá informace z jiných zdrojů, ale pouze z dat města Plzně.

Pro nové řešení nemusela Správa informačních technologií města Plzně chodit daleko. „Technologii nám dodala plzeňská firma Amitia, která v minulosti získala městskou podporu v rámci Plzeňského inovačního ekosystému PINE a mohla se dále rozvíjet. Amitia uvádí do praxe chytrá řešení založená na umělé inteligenci a pro další rozvoj a prosperitu města dává smysl využívat inovace, které vznikají v Plzni,“ řekl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.

„Pro chatbota jsme využili technologii, která kombinuje vyhledávání v rozsáhlé znalostní bázi a formulování odpovědí pomocí velkých jazykových modelů. Výsledkem je chatbot, který rozumí otázkám v přirozeném jazyce a vrací přesné a kontextové odpovědi. Vždy vychází pouze z informací, které jsou obsaženy ve zdrojových dokumentech,“ vysvětlil Milan Legát, jednatel a majitel společnosti Amitia s.r.o.

Další řešení s prvky umělé inteligence plánuje SITMP v prostředí města nasazovat průběžně – nejen větší verzi chatbota na oficiální web města www.plzen.eu, ale i do vnitřního prostředí magistrátu. Zvýší se tím efektivita práce, automatizace rutinních úkonů, transparentnost a kontrola, což ve výsledku povede ke zlepšení služeb směrem k občanům.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky chatbot, revoluční technologie, elektronické podání, web města, Plzeň, umělá inteligence, Daniel Kůs

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.