Každý výjezd hasičů je boj o čas a nezáleží na tom, jestli jde o požár, nehodu nebo únik plynu. Velký problém ovšem nastává na sídlištích, kde musí hasičské cisterny popojíždět po metrech a kličkovat mezi překážejícími osobáky. Přitom stačí pouhé tři metry, aby mohla požární technika bezpečně projet. Problémy nevnímají ale jen hasiči, ale také například popeláři. Zástupci města proto žádají Plzeňany o ohleduplnost při parkování svých automobilů.
Situace je podle policie nejhorší ve večerních hodinách na velkých sídlištích, například na Lochotíně nebo na Borech. Plzeňská sídliště se stavěla před desítkami let a nebyla naprojektována na současný stav, kdy má jedna rodina i dvě auta.
„Chápeme, že vzhledem ke stáří sídlišť je situace komplikovaná, proto stav průběžně monitorujeme a snažíme se apelovat na občany, aby parkovali citlivěji právě s ohledem k obslužnosti lokality a dalším řidičům. Máme vytipovaná místa, kde je situace nejpalčivější a tam ve spolupráci s městskou policií zvýšíme dohled,“ uvedl radní pro oblast bezpečnosti Jiří Winkelhöfer (PRO Plzeň).
Díle doplnil, že lidé často nevědomky ztěžují vjezd hasičům a obírají je o cenné minuty příjezdu k zásahu tím, že se s velkými cisternami musejí proplétat mezi vozidly. „Sebe a své okolí tak vystavují nebezpečí ohrožení života a ztrátám na majetku,“ dodal Winkelhöfer.
Vedoucí Dopravní skupiny Městské policie Plzeň Václav Čechura upozornil, že strážníci se soustředí právě na nejzávažnější jednání. „Jsou to případy, kdy dochází k zablokování průjezdu nebo parkování na místech, jako třeba křižovatky nebo úzké ulice, kde auta stojí po obou stranách,“ přiblížil Čechura. Podotkl, že je nutné, aby řidiči parkovali pouze podél jedné strany ulice tak, aby kolem vozidla zůstaly minimálně tři metry šířky volné vozovky a auta nenechávali v křižovatkách, v blízkosti křížení komunikací, zatáček a v zúžení.
Špatné parkování představuje komplikaci i pro Čistou Plzeň. Popeláři se totiž s mnohatunovými svozovými vozy ke kontejnerům nedostanou a na místech se tak může hromadit odpad. „Máme šikovné řidiče, nicméně do některých míst se nemají šanci dostat. Velké problémy sledujeme rovněž ve vnitroblocích, kde po 200 metrech řidič zjistí, že na konci je zaparkované auto a celou vzdálenost musí vycouvat. Někteří řidiči, zejména na sídlištích, parkují i na stáních pro popelnice, což výsyp odpadu zcela znemožňuje,“ dodal technický náměstek České Plzně Jan Šneberk.
Jak správně parkovat s ohledem na IZS?
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.