Dnes, 09:10
Na téměř 5,4 milionu korun vyšla stavba posledního úseku stezky pro pěší a cyklisty na zrušené železniční trati v Plzni pod Chlumem. Propojí se tak železniční stezka se stávajícími cyklistickými komunikacemi a naváže na již otevřený úsek do Chrástu. Jak informovala mluvčí magistrátu v Plzni Barbora Hájková, jeho kratší část stavělo město Plzeň, další navazující úsek až do Chrástu pak Plzeňský kraj.
„Jedním z důležitých úkolů našeho města je vytvářet atraktivní podmínky pro cyklodopravu. A právě železniční cyklostezka z Plzeň do Chrástu je skvělým projektem, který propojuje dvě frekventované oblasti a cyklistům i pěším nabídne komfort. Těší mě, že se tuto akci podařilo realizovat ve spolupráci s Plzeňským krajem a čtvrtým městským obvodem,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký (ANO).
Konkrétně bylo dokončeno posledních 196 metrů stezky. ,Stejně jako loni na podzim dokončený úsek ve směru do Chrástu umožňuje i tento poslední úsek oddělený provoz pěších a cyklistů. Předpokládáme, že provoz na začátku této celkem 7,5 kilometrů dlouhé stezky bude největší, protože je nejblíže městu. Na osm metrů širokém pásu tělesa bývalé železniční tratě je nyní stezka v šíři 5,5 metru, z toho 3,5 metru je vyhrazeno pro cyklisty, další dva metry oddělené hmatným pásem pak pro pěší. Zbývající dva šířkové metry krajnice mají štěrkový povrch. Oddělený provoz pěších a cyklistů tak je pro všechny uživatele bezpečnější. O tom se mnozí z nich již přesvědčili na loni dokončeném úseku,“ řekl Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
V blízkosti právě dokončeného úseku stezky připravuje městský obvod Plzeň 4 – Doubravka zázemí s občerstvením nazývané POSED. Jak informoval magistrát města Plzně, bude zde venkovní posezení, vyhlídka a pumptrack pro děti.
„Cyklisté mají stezky po bývalých železničních tratích rádi hlavně pro jejich mírný sklon, díky kterému je do pozvolného kopce vyšlápnou i děti. Naši cyklisté znají stezky po bývalé železnici hlavně z Bavorska. Na Plzeňsku je železniční stezka Plzeň – Chrást prvním delším úsekem po bývalé železnici, kterým říkáme railways. V případě Plzně tato railway navazuje na síť takzvaných plzeňských greenways, tedy vzájemně propojených stezek pro nemotorovou dopravu v údolích plzeňských řek a potoků,“ sdělila plzeňská cyklokoordinátorka ze Správy veřejného statku města Plzně Radka Žáková.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám