Škodu Felicii z roku 1961 označuje řada milovníků aut za snad nejkrásnější škodovku, která kdy byla vyrobená. Její cena se dnes pohybuje v řádech statisíců a můžete narazit i na vymazlené kousky, které stojí i přes milion. Muže z Rokycanska zaujal internetový inzerát na prodej tohoto vozu. Na zahraniční účet poslal 7 960 euro, v přepočtu něco málo přes 200 tisíc korun. Auto mu poté měla společnost přivést do Čech. K tomu už ale nikdy nedošlo.
Policisté se zabývají případem podvodu při prodeji auta. Na konci letošního června se na ně obrátil muž z Rokycanska s tím, že odpověděl na inzerát na internetovém portálu, který nabízí prodej vozidel v zahraničí.
„Neznámý muž nabízel prodej vozidla značky Škoda Felicia rok výroby 1961. Následně probíhala komunikace prostřednictvím e-mailu, kde neznámý pachatel uvedl číslo účtu, na který poškozený v měsíci červenci provedl platbu ve výši 7 960 euro. Bankovní účet prodejce byl veden v jiném státě,“ uvedla policejní mluvčí Dana Ladmanová.
Podle domluvy mu měla společnost auto ze zahraničí dopravit do Čech. Debata se odehrávala převážně po internetu. Jednou si dokonce i telefonovali. Muž prodávajícímu navíc poslal kopii svého občanského průkazu i doklad o uskutečněné platbě. Jen co peníze odešly na zahraniční účet, zrušili podvodníci internetové stránky prodejce i přepravní společnosti. Okradený a obelhaný muž se jim už nedovolal. Přišel o zhruba 203 tisíc korun a nedočkal se ani vysněného auta.
„Policie ve věci zahájila úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání přečinu podvod. Podle trestního zákoníku, kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta,“ dodala mluvčí.
Policie zároveň varuje, aby lidé nezapomínali na rizika spojená s nákupem zboží na internetu. Prodávající osobu či společnost je dobré si ověřit a vyhledat si například recenze. Na internetu lze také nalézt i katalog certifikovaných obchodů. V neposlední řadě musí každý obchodník na internetových stránkách uvést své identifikační údaje, nákupní řád, obchodní a reklamační podmínky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.