Počasí dnes14 °C, zítra19 °C
Pátek 26. dubna 2024  |  Svátek má Oto
Bez reklam

Distanční výuku oživuje virtuální realita, studenti díky ní lépe pochopí probíranou látku

Vyučující z Fakulty aplikovaných věd (FAV) Západočeské univerzity v Plzni začali při distanční výuce témat z oblasti geometrie uplatňovat virtuální realitu. 3D vizualizace pomůže studentům pochopit koncepty, které by se mnohem složitěji vysvětlovaly na papíře, kde jsou nuceni si třetí dimenzi domyslet.

„Už dříve nás napadalo nás, že virtuální realita by nám mohla pomoci s výukou předmětů, kde je velký podíl geometrie. Kolega Petr Vaněček proto se studenty navazujícího studia začal pracovat na takto zaměřené aplikaci,“ říká Libor Váša z katedry informatiky a výpočetní techniky FAV. „Shodou okolností se nám právě teď v době distanční výuky výborně hodila a začali jsme s ní pracovat,“ dodává.

Váša začal software využívat se studenty Počítačové grafiky a Medicínské informatiky. Odborný předmět mělo v minulém semestru zapsaný šest studenů, včetně dvou stážistů programu Erasmus+.

„Díky tomu jsme mohli pořídit dostatek headsetů pro virtuální realitu, které jsme nabídli studentům k zapůjčení. Používali jsme zařízení Oculus Quest, které k sobě nevyžaduje další počítač. Pak už jsme se mohli spojit a spolupracovat při řešení geometrických problémů ve virtuálním prostoru,“ přibližuje Libor Váša s tím, že velkou výhodou je, že existuje také verze pro běžný stolní počítač.

Virtuální prostředí pro výuku geometrie, zdroj: ZČU

Student si může 3D model prohlížet ze všech stran, může jej také dokreslovat o další prvky. „Myslím si, že vizualizace ve virtuální realitě by měly být standardně součástí výuky, zvláště v předmětech technického charakteru,“ okomentovala svou zkušenost studentka Zuzana Káčereková.

Za pravdu jí dává i spolužák Alex König. „Výuka ve virtuální realitě mi přišla přínosná. V předmětu jsme se zabývali manipulací s 3D modely, které je ve virtuální realitě možné si ze všech stran detailně prohlédnout. Myslím si, že tato forma výuky je vhodným doplněním klasických přednášek, obzvlášť pokud se zabývají 3D geometrií,“ říká student.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Pixabay.com

Štítky výuka, distanční výuka, ZČU, Fakulty aplikovaných věd, VR, virtuální realita, Fakulta aplikovaných věd, geometrie, Západočeská univerzita v Plzni, Petr Vaněček, Erasmus+

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Distanční výuku oživuje virtuální realita, studenti díky ní lépe pochopí probíranou látku  |  Vzdělání  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.