Tři desítky Klokanových kufrů pořídilo město Plzeň z prostředků EU pro mateřské školy. Jde o pomůcky, které předškolní děti naučí všechno, co mají umět a znát před nástupem do školy. Cílem projektu je zlepšit kvalitu vzdělávání na základních a mateřských školách.
„S Klokanovým kufrem pracuji už osm let, je to skvělá diagnostická pomoc pro sledování rozvoje dětí. Díky němu se dají sledovat individuální pokroky v různých oblastech, jako je například řeč, zrakové vnímání, orientace v čase a prostoru, motorika nebo i sociální chování. Využíváme ho pravidelně zhruba jednou týdně,“ říká ředitelka 23. mateřské školy v Plzni Iva Adamová. Děti podle jejích slov pomůcka nesmírně baví, líbí se jim ilustrace i materiál, ze kterého jsou věci vyrobené. Iva Adamová zároveň metodiku práce s Klokanovým kufrem školí pro ostatní plzeňské mateřské školy.
Za vznikem Klokanova kufru a Klokanových kapes stojí dvě zkušené odbornice Pedagogicko-psychologické poradny Brno, speciální pedagožka Jiřina Bednářová a psycholožka Vlasta Šmardová. Ty si v průběhu své praxe vytvořily vlastní nástroj, který posuzuje, co dítě skutečně umí a zvládá, definuje jeho problematické stránky, kterým je třeba se dále věnovat, a ukazuje cestu, kudy je s ním zapotřebí pracovat.
Autorky začaly v roce 1996 tento systém, diagnosticky otevřený a umožňující intervenci, prezentovat v kurzu Diagnostika dítěte předškolního věku, kterým prošly již tisíce pedagogů. V roce 2012 se tématu začala prakticky věnovat psycholožka Kateřina Krajná a díky ní i za spolupráce a podpory dalších odborníků vznikl Klokanův kufr. Ten zrcadlí skutečné a časté potřeby dětí. Pomůcky doprovázejí působivé ilustrace Richarda Šmardy, který je mimo jiné autorem ilustrací desítek dětských knih a svou práci představil na mnoha kolektivních i samostatných výstavách v tuzemsku i zahraničí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.