pátek 6. prosince 2019 Mikuláš

Rekonstrukce stanice Pačejov zrychlí cestu z Plzně do Budějc

Rekonstrukce kolejí a oprava nástupišť v Pačejově na Klatovsku za 1,15 miliardy korun zrychlí o několik minut cestu vlakem z Plzně do Českých Budějovic. Bude hotová nejpozději v červnu 2021. Při dnešním zahájení stavby to řekla mluvčí investorské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová. Jde o jednu z úvodních etap modernizace celé trati Plzeň-České Budějovice, na níž díky novým soupravám z Plzně do Horažďovic přibývá cestujících a stejné je to na jihočeské straně hlavního železničního tahu.

"Dosud musely v Pačejově rychlíky brzdit až na 65 kilometrů za hodinu, po dokončení rekonstrukce tam projedou až 100 kilometrů za hodinu," uvedla Pistoriusová. Přestavbou, jež nezpůsobí delší výluky, projde 4,5 kilometru trati. Kromě kolejí ve stanici Pačejov se budou rekonstruovat části obou navazujících dvoukolejných úseků do Horažďovic předměstí a do Nepomuku. Zvýší se propustnost trati, bezpečnost i kultura cestování, dodala.

V Pačejově budou místo současných úrovňových nástupišť nová s výškou nástupní hrany 55 centimetrů nad kolejnicí. Přístup na nástupiště bude novým podchodem, handicapovaní budou moci využít šikmý chodník. Výstupy z podchodu i čekací plochy se zastřeší. Na obou koncích stanice zmodernizuje SŽDC kolejová rozvětvení a upraví trakční vedení. Současné zabezpečovací a sdělovací zařízení nahradí elektronické stavědlo umožňující dálkové řízení provozu. Součástí rekonstrukce bude i oprava dvou mostů. Výpravní budova v Pačejově projde zatím jen úpravou pro umístění technologie, ale výhledově ji chce SŽDC také opravit.

Akce, kterou podpoří evropský operační program Doprava až 810 miliony korun, má název Peronizace v železniční stanici Pačejov. Stejnou stavbu už provedla SŽDC v Horažďovicích a Strakonicích.

"Celkově se to tu určitě zlepší, cestujícím se zkvalitní a hlavně zrychlí cestování. Předpokládáme, že bude opravena také výpravní budova i přednádražní prostor," řekl starosta Pačejova Jan Vavřička (Za rozvoj obce a regionu). V Pačejově staví jen osobní a spěšné vlaky. Díky tomu, že loni sem dráhy nasadily nové soupravy Regiopanter, začali lidé vlak více využívat. "Díky vstřícnosti Plzeňského kraje se vrátila ranní čtyřka (do Plzně) a půlnočka (z Plzně). Předtím nemohli lidé jezdit na večer do Plzně za kulturou a fotbalem," uvedl.

SŽDC chce celou 136kilometrovou trať mezi Plzní a Českými Budějovicemi do osmi let zmodernizovat na rychlost 160 km/h. Doba jízdy rychlíkem se tak zkrátí z dvou hodin o desítky minut. Na 31 kilometrech mezi Plzní-Koterovem a Nepomukem přibude druhá kolej, která tam umožní jezdit v půlhodinovém taktu. Trať je nyní maximálně využita a neumožňuje přidání dalších spojů. Celkově má jít do jejích úprav téměř 20 miliard korun, část pokryjí dotace EU. Deset miliard by měla stát čtyřletá rekonstrukce trati z Koterova do Horažďovic-předměstí, která by měla začít v roce 2023. Hotová je studie proveditelnosti a začaly práce na projektu.

Autoři | Foto SŽDC

Štítky ČR, EU, železnice, stavby, Plzeňský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.