Počasí dnes23 °C, zítra27 °C
Pondělí 29. dubna 2024  |  Svátek má Robert
Bez reklam

Po zrušené točce tramvají na konečné linky 4. vznikne v Plzni vstupní brána do Borského parku

Revitalizaci severozápadního cípu Borského parku připravuje město Plzeň, jedná se o místo vymezené ulicemi U Borského parku a Klatovskou třídou. Prostor dříve sloužil jako plocha pro tramvajovou smyčku (konečná zastávka) linky č. 4. Vznikne tam nová vstupní brána do parku. Její dominantou bude prosklený jednopodlažní pavilon s plochou zelenou střechou.

V místě bývalé tramvajové smyčky linky č. 4 u největšího plzeňského parku – Borského již proběhlo kácení 54 kusů dřevin a keřového porostu o rozloze 1955 metrů čtverečních v prostorách budoucího pavilonu. Kácení v měsíci březnu bylo z důvodu období vegetačního klidu (říjen–březen). Město vysadí náhradních 54 kusů dřevin.

„V současné době probíhá příprava výběrového řízení na zhotovitele stavby. Samotná výstavba víceúčelového objektu se zelenou střechou by měla začít začátkem léta, hotovo by mělo být v březnu 2023. Předpokládané stavební náklady jsou 38 milionů korun bez DPH,“ vysvětlil primátor města Plzně Pavel Šindelář (ODS), do jehož gesce patří odbor investic.

Nový objekt je navržen jako jednopodlažní pavilon s plochou zelenou střechou, ve velké míře prosklený. Objekt bude rozdělen na část kavárny s půjčovnou kol a na část veřejných toalet. Mezi těmito dvěma částmi vznikne volný prostor umožňující průchod do parku. „Stavba tak vytvoří jakousi bránu do parku navázáním na stávající parkovou cestu. U autobusové zastávky v ulici U Borského parku střecha objektu nahradí přístřešek zastávky. Jeden pár zachovaných kolejí tramvajové smyčky bude procházet budovou do prostoru náměstí, před vstupem do parku. Stane se jakousi reklamou pro dění za objektem,“ doplnil Pavel Šindelář.

Vstupní brána do Borského parku je jedním z projektů, jež zásadně proměňují danou oblast bývalé konečné tramvaje číslo 4. V lednu město uvedlo do předčasného užívání velkokapacitní parkoviště typu P+R v blízkosti dopravního terminálu Kaplířova na Borech. Je určeno všem, kteří přijíždí do Plzně, aby na parkovišti odstavili vůz a pro cestu po městě využili městskou hromadnou dopravu. Tomu bude přizpůsoben i systém platby, celodenní stání vyjde řidiče na 60 korun, přičemž na lístek mohou pak jezdit v MHD. V současnosti je možné zde parkovat zatím zdarma, než bude osazen závorový systém.

Nové parkoviště P+R pro 318 vozů už funguje v Plzni u terminálu Bory, až do března bude zdarma

Nové velkokapacitní parkoviště P+R pro 318 aut má město Plzeň na příjezdu od Klatov v Kaplířově ulici. Až do března na něm v předčasném užívání mohou řidiči parkovat se svými vozy zdarma. Po instalaci závory bude stát celodenní parkování 60...

Druhým projektem, které letos město spustí, je vytvoření zázemí pro řidiče Plzeňských městských dopravních podniků a veřejné linkové dopravy, v jehož přízemí budou veřejné toalety, kavárna, prostory pro technickou správu objektu, nájemní komerční prostory. „Součástí jsou i krytá nástupiště u zastávek tramvaje. Vše doplní mobiliář a zeleň, předpokládané stavební náklady činí 30 milionů korun bez DPH, a začít bychom chtěli v červenci letošního roku,“ dodal primátor Pavel Šindelář.

Ohodnoť článek

Autoři | Tisková zpráva | Foto Plzen.eu

Štítky Borský park, revitalizace, kácení stromů, konečná zastávky, brána do parku, Plzeň, pavilon, zelená střecha, Pavel Šindelář, ODS

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Po zrušené točce tramvají na konečné linky 4. vznikne v Plzni vstupní brána do Borského parku  |  Společnost  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.