Zkvalitnit označení provozoven a podniků v centru města, a snížit tak vizuální smog hodlá město Plzeň. Pro podnikatele, kteří působí v centrální části, vyhlásil magistrát nový dotační program na podporu řádného označení prostor obchodů a služeb v přízemí do ulice. Dotace v celkové výši 100 tisíc korun je určena na grafický návrh, materiál, výrobu a montáž označení. V případě většího zájmu město peníze přidá. Z centra zmizí i některé reklamní lavičky, ale obří reklamní plachty na domech zatím zůstanou.
„Je to jeden z kroků, jak udělat veřejné prostranství přívětivější. Cílem je postupně snižovat vizuální smog, tedy mimo jiné eliminovat křiklavá a například i nevhodně velká a nevhodně umístěná označení na obchodech, provozovnách a podobně. Tímto provozovatelům říkáme: pojďte, přemýšlejte s námi o tom, jak by mohla tvář centra vypadat, zapojte se,“ uvedl primátor Plzně Pavel Šindelář (ODS).
Město by se podle slov primátora chtělo zbavit zejména v centru města některých křiklavých nebo zatemněných výloh, různých polepů, cedulí a ukazatelů označujících prodejnu. Nezapadá to podle jeho slov do celkového konceptu historického centra. Město ale zatím nepřistoupilo k tomu, aby nechalo odstranit z některých domů obří reklamní plachty, na které si Plzeňané nejvíce stěžují. „Jediný způsob, jak tohle vyřešit je legislativní, tedy zákonem nebo vyhláškou. My jsme k tomu přistupovat nechtěli. Je to legální zdroj příjmu vlastníků těch nemovitostí. To bychom jim museli kompenzovat jejich příjmy. Souhlasím s názorem, že plachty by na domech měly být pouze v případě, když tam dochází k rekonstrukci. To smysl dává, neměla by se ale skrývat kvůli zisku nevzhledná fasáda domů,“ konstatoval primátor Pavel Šindelář.
Dotační program nabízí možnost získat finanční příspěvek na grafický návrh označení, případně i vizuálního stylu provozovny a na náklady na materiál, výrobu a montáž. Dotace se nevztahuje na provozovny v městských objektech, které řeší vzhled provozovny v rámci nájemních smluv.
Celkový objem dotačního programu činí 100 tisíc korun. Výše dotace se bude odvíjet od délky parteru provozovny, počítá se s dvěma tisíci korun na metr, maximální výše dotace v jednotlivém případě nesmí přesáhnout 15 tisíc korun. Žádosti projdou hodnotícími kritérii a bodovým systémem pro stanovení pořadí jejich vyřizování, pořadí nebude mít vliv na stanovení výše dotace.
Čtvrtek, 27. srpna 2020, 08:10
Pryč s reklamou na lavičkách i s obřími plachtami přes půlku domů. Tak zní návrhy ve dvou nových manuálech, které připravil Útvar koncepce a rozvoje města Plzně. Jeden radí, jak označovat provozovny, ten druhý zase upravuje použití reklamy ve...
Veřejnost měla v poslední době připomínky i k některým reklamním lavičkám. „Lavičky si řeší obvody. Hledají se nějaké cesty, provozovatel laviček vymýšlí nějakou novou a lepší lavičku. Podle mého názoru nemají co dělat ty reklamní lavičky na refýžích samostatných tramvajových zastávek. Řešíme to, aby se vytipovaly klíčové zastávky, případně aby se tam doplnily lavičky podle potřeby lidí na místě. Budeme ty reklamní lavičky odstraňovat z těch refýží. Jedná se hlavně o území MO Plzeň 3. Při nedávných vichřicích se z laviček stávala poměrně nebezpečná záležitost. Nebyly dobře upevněné a různě se převracely. Byli bychom rádi, aby z těch exponovaných míst mizely. Směřuje to k tomu, aby reklamních laviček bylo co nejméně a místo nich byl kvalitní městský mobiliář podle doporučení městského útvaru koncepce a rozvoje,“ vysvětlil náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09).
Zpracování dotačního programu vyplývá z Plánu regulace vizuálního smogu, který schválila Rada města Plzně v říjnu 2020. Označení velkého množství provozoven v daném území Plzně není v souladu s Manuálem označování provozoven, který připravil Útvar koncepce a rozvoje města Plzně v květnu 2020.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.