Počasí dnes23 °C, zítra16 °C
Čtvrtek 2. května 2024  |  Svátek má Zikmund
Bez reklam

Za rok pandemie odbavilo plzeňské kontaktní centrum přes 8500 požadavků

Kontaktní centrum pro osoby v nouzi, kde senioři, rodiče samoživitelé a lidé v krizové situaci našli pomoc, spustilo loni v březnu Mezigenerační a dobrovolnické centrum TOTEM. Za rok pandemie koronaviru v ČR odbavil plzeňský TOTEM přes 8500 požadavků. Dobrovolníci centra občanům zajistili nákup, vyzvedli léky i vyvenčili pejska.

„Centrum TOTEM od prvních dní pandemie poskytuje především pomoc pro naše nejstarší spoluobčany, vedle nákupů fungují také jako důvěrná linka pro seniory, kteří se na ni obrací kvůli psychologické podpoře či jen z důvodu popovídání.Od letošního ledna navíc pomáhají seniorům s registrací na očkování proti covid-19,“ uvedl primátor města Martin Baxa (ODS).  

„Od začátku pandemie koronaviru jsme vyřešili přes 8500 požadavků, obrátilo se na nás celkem 4106 klientů, většinou z řad seniorské populace. Za rok pandemie se do našeho programu dobrovolnictví zapojilo 312 dobrovolníků, v současnosti máme v projektu 120 aktivních dobrovolníků,“ popsala činnost ředitelka Mezigeneračního a dobrovolnického centra TOTEM Vlasta Faiferlíková.

Co se týká očkování proti covid-19, přijal TOTEM 3750 hovorů, z toho bylo 2747 dotazů z Plzně, zbylé dotazy byly od občanů z celého Plzeňského kraje. „Zaregistrovali jsme 1310 klientů na očkování, z toho již je 744 občanů naočkováno, čekatelů na termín očkování je v naší databázi v tomto okamžiku na 350. Na samotné očkování naši dobrovolníci doprovodili 153 seniorů. Ani v současnosti, s registrací mladších ročníků, neubývá těchto požadavků o pomoc s registrací,“ konstatovala Faiferlíková.

Pracovníkům centra TOTEM ztěžuje práci především nepředvídatelnost, technické problémy a časté změny v otázce registrace očkování proti covid-19. „Je velmi zatěžující pro mé kolegy, aby uhlídali veškeré nové termíny na očkování pro občany v naší databázi. I přes všechny tyto obtíže ovšem vše zvládají bez větších problémů a já jim za to moc děkuji,“ doplnila Vlasta Faiferlíková.

Od TOTEMu k MOSTŮM

Z krizové linky, kterou zřídilo město Plzeň pod TOTEMem v březnu loňského roku, vzešel projekt MOSTY, který je právě pokračováním krizové linky a od června 2020 zcela v působnosti TOTEMu. „Od té doby denně podporujeme plzeňské seniory a osamělé klienty nejen nákupy, venčením psa, ale také například doprovody na procházky nebo k lékaři. Nabízíme ale také službu Přítel na telefonu a Dopisy, kdy propojíme klienta s námi vytipovaným vhodným dobrovolníkem, ať už k povídání či k napsání klasického dopisu. Snažíme se, pokud je to možné, napárovat určitého klienta s jedním dobrovolníkem a vytvořit mezi nimi pomyslný most. Tak máme již vytvořených a fungujících 56 dvojic,“ dodala Vlasta Faiferlíková.

Kromě krizových linek TOTEM pokračuje v tvorbě svého běžného mezigeneračního programu. Všechny činnosti museli pracovníci přesunout do online prostoru. I nadále ale učí seniory jazyky, trénují s nimi paměť, připravují pro ně zajímavé přednášky, přenos koncertů i vernisáž výstavy. To vše prostřednictvím totemovském YouTube kanálu.

Ohodnoť článek

Foto Plzen.eu

Štítky totem, dobrovolnické centrum, pandemie, pomoc, kontaktní centrum, pandemie covidu-19, Česko, očkování proti COVID-19, Martin Baxa, ODS, Plzeň, Mezigenerační a dobrovolnické centrum TOTEM, Most!

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Za rok pandemie odbavilo plzeňské kontaktní centrum přes 8500 požadavků  |  Společnost  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.