Češi objevili kouzlo RTD koktejlů v plechovce. Letos jich v Plzni vyrobí 14 milionů kusů

Stejně jako v západních zemích, i v Česku prudce vzrostl zájem spotřebitelů o míchané nápoje v plechovkách, zvané ready to drink (RTD). Lídrem na českém trhu je likérka Stock Plzeň–Božkov, která uvedla do plného provozu novou linku na výrobu těchto drinků. Letos plánuje likérka vyrobit 14 milionů kusů, což je téměř dvojnásobek oproti loňsku. Za hodinu dokáže linka vychrlit 3000 čtvrtlitrových plechovek. Do dvou let se její kapacita zdvojnásobí kvůli exportu.

Nová linka pokrývá i produkci pro zahraniční trhy, kam plzeňská společnost vyváží zhruba 30 procent výroby. Drinky míří zejména do Polska, Německa, Itálie a Velké Británie. V ČR jich Stock prodá 70 procent. „Linka je vybavena plnicí technologií pro vyšší hygienický standard v plně automatickém režimu. Vysokou flexibilitu produkce zajišťují dvě etiketovací stanice,“ říká výrobní ředitel společnosti Josef Bergl.

Oblíbené Mojito, Cuba Libre nebo Gin & Tonic již nejsou výsadou pouze koktejlových barů nebo restaurací. „Míchané drinky jako od barmana v praktických plechovkách jsou nyní k dostání ve většině obchodů a supermarketů. Vyrábějí se klasické verze tradičních koktejlů, ale i jejich nealkoholické varianty, které jsou na výrobu ještě náročnější. Nejvíce fanoušků si získaly mezi mladou generací Z ve věku od 18 do 35 let. Pro řadu mladých lidí je dnes atraktivní nekonzumovat alkohol. Díky našim drinkům ale mohou být s přáteli a dát si své oblíbené pití,“ říká marketingový manažer Patrik Skála.

Aktuálně Stock produkuje 23 druhů RTD nápojů v plechovkách a dalších pět vyvíjí. Obsah alkoholu se pohybuje mezi 4,5 až 6 procenty a jejich cena od 40 korun za plechovku je zhruba poloviční oproti namíchanému drinku v barech. „Jedná se o drinky od rumových přes vodkové, ginové, ale také na bázi whiskey, tequily nebo hořkých bylin. Mezi nejprodávanější produkty patří Republica – Mojito, novinka Amundsen – Sex on the Beach se stává absolutním vítězem z pohledu výkonnosti,“ uvedl Skála. V nealko verzi nabízí božkovská likérka Amundsen – Sex on the Beach Nealko, Republica – Piña Colada Nealko a Republica – Mojito Nealko.

Na úspěch RTD plechovek navázala společnost nabídkou 20litrových sudů, tzv. kegů, které dodává do gastro zařízení po celém Česku. Složení odpovídá produktům v plechovkách, garantují chuť tradičních produktů značky Stock a jejich výhodou je díky jednoduchému čepování i rychlejší obsluha zákazníků.

„Růst zájmu o nízkoalkoholické a nealkoholické RTD produkty očekáváme v ČR i v celé Evropě minimálně do roku 2028. Předpokládáme, že do tohoto roku to bude třetí největší kategorie alkoholu v České republice po vodkách a tuzemských rumech,“ doplnil Patrik Skála. Míchané drinky v plechovkách se už neprodávají jen v létě a na Vánoce, ale po celý rok.

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky míchané nápoje, drinky, plechovka, RTD nápoj, Česko, koktejl, Stock Plzeň

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.