Nový vizuální styl, logo a grafický manuál má město Starý Plzenec. Klíčové prvky jeho identity, propojují bohatou historii s moderním charakterem města. Starý Plzenec je považován za kolébku Plzně a významné historické centrum, jehož dominantami jsou hrad Radyně, tyčící se nad krajinou, a rotunda sv. Petra a Pavla na Hůrce. Ta je jednou z nejstarších dochovaných kamenných staveb v Čechách.
„Logotyp města tyto dominanty reflektuje a svým tvarem odkazuje na tzv. kolébku historie, ale také na propojenost a souvislosti. Barevnost vychází z heraldického znaku města a je doplněna o další odstíny, které jsou nezbytné pro jednotný vizuální styl,“ vysvětluje autorka vizuálního stylu Věra Marešová. Ta zvítězila ve dvoukolovém výběrovém řízení. Do soutěže se zapojilo 27 grafiků se vými návrhy.
Celkově vizuální styl města podtrhuje jeho kulturní dědictví a současně posiluje jeho prezentaci navenek. „Grafický design odráží noblesu architektury, historickou kontinuitu a propojenost s okolní přírodou. Tento vizuální jazyk zdůrazňuje harmonii mezi historií, kulturou a dynamickým rozvojem Starého Plzence“ doplňuje autorka.
„Na potřebu jednotného vizuálního stylu našeho města, který by nahradila stávající roztříštěnou vizuální prezentaci, upozornila v rámci své činnosti Komise pro propagaci a komunikaci,“ řekl starosta města Jan Eret. Komise zároveň navrhla podrobný postup vedoucí k cíli, včetně podrobného zadání dvoukolové soutěže. „Uvedení nového loga do života nepředpokládá další výrazné náklady, neboť již vyrobené tiskoviny měnit nebudeme a aplikace bude postupná,“ doplňuje starosta Eret. Zdůraznil, že v porovnání s ostatními městy se podařilo získat návrh kompletního grafického manuálu za velice příznivou cenu.
„Vítězný návrh splňuje požadovaná kritéria, kterými jsou především originalita, výstižnost, zapamatovatelnost, nezaměnitelnost, nadčasovost, jednotná myšlenka a vyzdvižení jedinečnosti místa,“ zmiňuje předsedkyně Komise pro propagaci a komunikaci Gabriela Levorová.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.