čtvrtek 9. července 2020 Drahoslava

Kontaktní centrum dokázalo za měsíc fungování pomoci nejen stovkám seniorů

Na 1800 telefonátů odbavilo za měsíc svého fungování Kontaktní centrum pro osoby v nouzi, které spustila Plzeň pro své občany v úterý 17. března 2020. Jen za první týden to bylo na pět stovek hovorů. Více než 200 dobrovolníků pomohlo volajícím za tu dobu vyřídit přes 1300 nákupů, vyzvedlo jim léky, vyvenčilo psa a další

Díky kontaktnímu centru se také podařilo dostat k osamělým seniorům, kteří potřebují neodkladnou pomoc. Linka kontaktního centra 378 032 222 bude fungovat i nadále, vzhledem k menšímu počtu volajících v posledních dnech upravuje svůj provoz na čas od 9 do 15 hodin, místo původního času od 8 do 18 hodin.

„Díky Kontaktnímu centru jsme pomohli stovkám seniorů a dalším osobám v nouzi se zajištěním základních potravin, léků, roušek, ale také jsme poskytovali psychologickou pomoc. Solidarita občanů našeho města se seniory je obrovská. Podařilo se nám zajistit pro město 221 dobrovolníků, kteří řeší nákupy a vyřizují pro ně další záležitosti,“ uvedl primátor města Martin Baxa (ODS).

„Kromě bezprostřední pomoci v době pandemie koronaviru je pro nás stěžejním přínosem to, že se podařilo najít v našem městě seniory, kteří nebyli zachyceni v žádných službách a systému podpory, přestože prožívají situace, se kterými si sami nevědí rady a hlavně nevědí, kam se obrátit o pomoc. Současná masivní informační kampaň o Kontaktním centru jim pomohla najít podporu a požádat o pomoc a zejména nebýt na problémy sám,“ vysvětlil radní pro oblast ekonomickou, bytovou a nakládání s majetkem David Šlouf, který měl vznik centra na starost.

„Protože se nám od počátku nouzového stavu podařilo vybudovat propracovaný systém pomoci těmto osamělým seniorům díky více než dvěma stovkám našich dobrovolníku, chtělo by naše centrum TOTEM pokračovat do budoucna v této nové formě pomoci i v době, kdy nebude hrozit nákaza onemocněním covid-19. Chtěli bychom našim osamělým seniorům v Plzni nabídnout pomoc a především psychologickou podporu, aby jim jejich osamělost neohrožovala kvalitu života,“ přiblížila plány do budoucna ředitelka centra Vlasta Faiferlíková.

Díky Kontaktnímu centru našla například pomoc sedmašedesátiletá seniorka, která se po autonehodě a operaci páteře léčí se se zlomeninami obou dolních končetin. V době, kdy byl vyhlášen nouzový stav, se ke špatnému zdravotnímu stavu přidaly další komplikace, a tak kromě intenzivní psychické podpory, kterou poskytují zaměstnanci TOTEMu i jejich dobrovolník po telefonu, zajišťují pravidelně nákupy, venčení pejska, zajištění léků a několikrát TOTEM pomáhal při dopravě na akutní vyšetření z důvodu velkých bolestí.

Celkem 221 dobrovolníků zajistilo více než 1300 nákupů, vyzvednutí léků, venčení domácích mazlíčků a zajištění dalších základních věcí, které byly potřeba. Centrum také ušilo díky 120 dobrovolným švadlenkám 11 171 roušek. „Ty jsme distribuovali všude tam, kde bylo potřeba. I nadále je možné obrátit se na TOTEM, pokud občané potřebují roušku a nemají jinou možnost, jak si ji obstarat,“ zmínila ředitelka Vlasta Faiferlíková.

Dobrovolníci centra TOTEM pravidelně podporují také 11 domů sociálního bydlení v Plzni, kde žije 465 klientů, převážně osamělých seniorů. „Pro 62 seniorů se nám podařilo najít dlouhodobého partnera – dobrovolníka, jenž pravidelnými formami pomoci svého seniora podporuje. Pro seniory je nejdůležitější, aby měli svůj kontakt na konkrétního člověka, s nímž si stihli vybudovat důvěrný vztah, dobrovolníkovi věří a vědí, že se na něho můžou obrátit,“ uzavřela Vlasta Faiferlíková.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo0 čtenářů

Autoři | Foto Plzen.eu

Štítky kontaktní centrum, pomoc, koronavirus, TOTEM, dobrovolníci, nákupy, roušky

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.