Náročným zátěžovým testem úspěšně prošel první z celkem osmi nových mostů na právě budovaném obchvatu Klatov na silnici I/27. V rámci statické zkoušky se provádělo měření průhybů, poklesů podpěr nebo stlačení ložisek. O pořádnou zátěž se postaralo devět plně naložených nákladních automobilů. Most se nachází na okraji Klatov ve směru od Plzně.
Provozuschopnost prvního mostu přes železniční trať a silnici III/11766 se uskutečnila v čase mezi 7:00 a 14:00 hodin. „Před uvedením do provozu musí nové mostní konstrukce projít zatěžovacími zkouškami, které prokážou, že každá z těchto konstrukcí je provozuschopná a je tak bezpečné její užívání. V tomto případě šlo o statickou zkoušku, při které byla ověřována statická funkce, výpočetní model a spolehlivost nosné konstrukce,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Mostní konstrukce se postupně zatěžovala v rámci tří zatěžovacích stavů. Při každém stavu se na měřené místo umístilo devět nákladních vozidel VOLVO, naložených na celkovou hmotnost 32 tun. Naložená nákladní vozidla pak poskytla dostatečnou hmotnost nutnou pro potřebná měření.
V rámci zkoušky se pak prováděla měření průhybů (římsa, hrana nosníku), poklesů podpěr a stlačení ložisek. „Výsledky zmíněných měření následně prokázaly účinnost mostu vyhovující platným normám a byla tak prokázána jeho provozuschopnost. V následujících týdnech a měsících budou postupně prováděny zatěžovací zkoušky i na dalších mostních konstrukcích na trase nového klatovského obchvatu,“ informuje ŘSD.
Cena zhotovení obchvatu Klatov v délce 8,1 km přesáhne jednu miliardu. První část po křižovatku se silnicí I/22 by měla být zprovozněna už v polovině srpna, druhá pak v polovině listopadu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.