Třicetiprocentní nárůst zaznamenala návštěvnost prohlídkových tras Plzeňského Prazdroje za první tři čtvrtletí letošního roku. Na prohlídkových trasách Pilsner Urquell a Gambrinus, Pivovarské muzeum i Plzeňské historické podzemí přibyli jak návštěvníci z Česka, tak organizované turistické skupiny ze zahraničí.
Po covidové pauze turistický ruch v plzeňském pivovaru letos opět výrazně ožil. „Obnovila se organizovaná turistika, která letos výrazně přispívá k celkovému nárůstu počtu návštěvníků, a to zvláště v zimních a jarních měsících, které meziročně překvapivě narostly. Léto bylo z pohledu návštěvnosti tradičně také dobré, ale meziroční rozdíl tak výrazný nebyl,“ uvádí Pavla Mášková, manažerka návštěvnických služeb Plzeňského Prazdroje.
Tradičně nejvytíženější trasou je i letos Pilsner Urquell s nárůstem turistů o 26 procent, návštěvnost Pivovarského muzea vzrostla o 43 procent a Plzeňské historické podzemí si prohlédlo o 22 procent lidí více. Nejvýraznější skok pak vykázala trasa pivovaru Gambrinus, kde se množství návštěvníků meziročně zdvojnásobilo.
Nejpočetnější skupinou návštěvníků plzeňského pivovaru V prvních devíti měsících roku byli Češi nejpočetnější skupinou návštěvníků pivovaru, tvořili přes polovinu všech hostů. Následují turisté z Německa. Prohlídky si ale rezervují i turisté z dalších evropských zemí, zejména Itálie, Polska, Nizozemska, Slovenska či Maďarska. „Letos opět roste také zájem turistů z Asie, kteří k nám ve velkém jezdili před pandemií, zejména z Koreje a Tchaj-wanu. Přijíždějí opět také Američané,“ dodává Pavla Mášková.
Plzeňský Prazdroj patří již tradičně mezi vůbec nejoblíbenější turistické cíle Plzeňského kraje. Přes letošní nárůst zájmu turistů se ale celková návštěvnost zatím nevrátila na hodnoty před covidem. „Je to způsobené především tím, že se zatím ještě úplně neobnovil organizovaný cestovní ruch a stále přijíždí málo velkých skupin z Asie, především z Číny, jako tomu bylo před rokem 2020,“ vysvětluje Pavla Mášková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.