Už deset let podporuje rozvoj cestovního ruchu v západočeské metropoli městská organizace Plzeň – TURISMUS. Za tu dobu se počet turistů i jejich přenocování v Plzni zvýšil o více než 50 procent. Zároveň se podařilo zprofesionalizovat služby pro turisty, vybudovat silnou destinační značku Visit Plzeň či rozšířit turistickou nabídku o atraktivní prohlídkové trasy Loosovými interiéry.
Jedním z jejích prvních úkolů organizace Plzeň – TURISMUS bylo zajištění turistických služeb s blížícím se rokem 2015, kdy byla Plzeň Evropským hlavním městem kultury. Z městské příspěvkové organizace se postupem času stala uznávaná a certifikovaná organizace destinačního managementu. „Pod značkou Visit Plzeň se daří profilovat město a jeho okolí jako vyhledávanou turistickou destinaci nejen pro zahraniční, ale také domácí turisty. Nárůst těch domácích činil za uplynulých 10 let dokonce více než 90 procent,“ uvedl primátor Roman Zarzycký (ANO).
„Jsem přesvědčená, že město v oblasti rozvoje turismu za poslední dekádu dosáhlo významných úspěchů, a to nejen v počtu návštěvníků. Plzeň – TURISMUS se etablovala jako respektovaná organizace, která je tu především pro turisty, ale ve spolupráci s partnery dokázala realizovat řadu inovativních projektů. Jedním z nich jsou například Plzeňské hotelové noci, které přispěly k propagaci města a podpoře místních podnikatelů,“ uvedla Lucie Kantorová (ANO), náměstkyně primátora pro oblast cestovního ruchu.
Organizace Plzeň – TURISMUS má tři hlavní oblasti činnosti. V oblasti destinačního managementu jde především o posilování partnerských vztahů s poskytovateli turistických služeb, strategické plánování a rozvoj turistických produktů či infrastruktury. V oblasti destinačního marketingu je to pak dlouhodobé budování značky Visit Plzeň a propagace turistické nabídky směrem k potenciálním návštěvníkům i turistům v místě. Třetím pilířem jsou turistické služby. Organizace zajišťuje provoz dvou infocenter, spravuje muzeum Patton Memorial Pilsen či prohlídkové trasy Adolf Loos Plzeň.
Loni se v Plzni ubytovalo 313 tisíc turistů, kteří zde strávili doposud rekordních 575 tisíc nocí. K tomu Plzeň každoročně navštíví zhruba 2,5 milionu jednodenních návštěvníků. Organizace Plzeň – TURISMUS pak například za deset let svého působení zorganizovala prostřednictvím infocentra na 6500 komentovaných prohlídek historického centra pro 130 tisíc klientů, uspořádala více než 350 press tripů pro více než 1200 zahraničních novinářů či na webu Visit Plzeň zveřejnila na 500 oblíbených víkendových programů.
„Naší prioritou je neustálé zlepšování služeb pro turisty. Otevřeli jsme druhou pobočku Turistického informačního centra Visit Plzeň na Palubě Hamburk, spolupracujeme s místními grafiky a designéry na vývoji originálních suvenýrů a prostřednictvím našich komunikačních kanálů pravidelně informujeme nejen turisty o aktuálním dění ve městě,“ doplnila ředitelka organizace Plzeň – TURISMUS Zuzana Koubíková. Zároveň upozornila na probíhající rekonstrukci budovy na Klatovské třídě 19, kde by se do tří let měla otevřít nová zážitková expozice k tématu osvobození Plzně spojeneckými vojsky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.