Je to marný, je to marný, je to marný, přesně tohle vždy opakují obyvatelé Klatov, když opět uvízne kamion pod nechvalně vyhlášeným železničním mostem v ulici 5. května na silnici I/27. Zatím poslední neúspěšný pokus o průjezd vyššího kamionu pod nižším mostem řešili policisté a hasiči v pondělí dopoledne.
„Nákladní automobil se opět v Klatovech na silnici I/27 pokusil neúspěšně odvézt železniční most... Komunikace je uzavřena. Most poškozen nebyl,“ informoval jako první mluvčí hasičů Petr Poncar. Podle footgrafií, které se okamžitě objevily na sociálních sítích, má kamion poškozený nákladní prostor.
„Šestačtyřicetiletý cizinec s jízdní soupravou skládající se z nákladního vozidla značky Volvo s připojeným návěsem jel po komunikaci v Klatovech. Řidič jel ve směru od centra města na Železnou Rudu, projížděl ulicí 5. Května a vjel pod železniční viadukt, kde zůstal s vozidlem zaklíněn. Nerespektoval dovolenou výšku 3,7 metru. Při dopravní nehodě došlo k poškození kabiny i návěsu vozidla. Patnáct minut po jedenácté hodině bylo nákladní vozidlo vyproštěno a probíhá překládka nákladu, který tvoří prázdné přepravní železné bedny, kdy hrozilo jejich sesunutí. Komunikace bude neprůjezdná přibližně do čtrnácté hodiny a je stanovena objízdná trasa," inofrmovala mluvčí policie Dana Ladmanová. Odhadnutá hmotná škoda činí 240 tisíc korun.
Klatovský most už si vysloužil přezdívku „gilotina“ a na svém kontě už má desítky obětí z řad kamionů. Důvodem takových havárií je skutečnost, že řidiči nákladních vozidel mnohdy nerespektují dopravní značku, která upozorňuje na výšku. Někteří řidiči nákladních vozidel snad nedomýšlejí rizika spojená s průjezdem pod železničním viaduktem, kde je označena výška na projetí. I když znají rozměry vozidla i přívěsu, narazí do mostní konstrukce. Po nárazu vozidla do železničního mostu nebo a kolejí se zastavuje i železniční doprava. Řidiči si stále neuvědomují, že z vlastní nedbalosti mohou způsobit obecné ohrožení, kdy se jedná o trestný čin. Na místo události jsou přivoláni pracovníci drah, kteří musí zkontrolovat, zda při dopravní nehodě došlo k poškození železniční trati a konstrukce mostu. Způsobené škody pak bývají velmi vysoké.
Nejrizikovějšími místy jsou průjezdy pod viadukty na silnici I/27 v Klatovech-Lubech a v obci Běšiny. Řidiče upozorňuje ve všech směrech dopravní značení na maximální výšku 3,70 m. „Řidiči, přestože znají výšku vozidla, najíždějí do protisměru, ohrožují a omezují tím ostatní účastníky silničního provozu. Evidujeme situace, kdy řidiči najedou pod viadukt, následně o konstrukci zachytí převáženým nákladem, který někdy i shodí na vozovku. Řešíme i případy, kdy někteří ani vozidlo nezastaví a nechají za sebou neprůjezdnou silnici,“ konstatovala mluvčí policie Dana Ladmanová.
Umístěné dopravní značení před železničními viadukty nerespektují někteří řidiči nákladních vozidel, zejména kamionové dopravy. Velmi často jde o vozidla přepravující klády. Každá taková nehoda si vyžádá uzavření komunikace v obou směrech, aby řidič s nákladním vozidlem mohl vycouvat, což je častý případ v Klatovech v ulici 5. května. „Při řešení těchto kolizí policisté od řidičů slýchávají několik výmluv, nejčastěji tvrdí, že navigace asi správně nefungovala, řidič nechtěl projíždět delší trasou, nebo se domníval, že místem pomalu projede,“ dodává mluvčí policie.
Další podobné problémy mají často řidiči na silnici I/27 na Klatovsku také v úseku mezi Železnou Rudou a Alžbětínem. „Silnice je tam přemostěna na dvou místech železničními viadukty, řádně označenými dopravními značkami Zákaz vjezdu vozidel, jejichž výška přesahuje vyznačenou mez - 3,80 m. Zde policisté v průběhu posledních let, již řešili několik pádů dřevní kulatiny z přívěsů na komunikaci a řidiči zanechali překážku v provozu bez jakéhokoli opatření,“ upozorňuje mluvčí policie Ladmanová.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.