Ve vozech MHD nefungovalo od čtvrtečního rána odbavení bezkontaktní bankovní kartou. Technické problémy se poprvé vyskytly již ve středu. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) žádaly cestující, aby využili jiný způsob odbavení. Před 15. hodinou se podařilo technické problémy odstranit.
Cestující mohli využít k nákupu jízdenky aplikaci Virtuální karta, SMS jízdenku nebo standardní papírové jízdné. Nákup jízdenky byl možný také pomocí elektronické peněženky na Plzeňské kartě. „Na odstranění problémů intenzivně pracujeme. Jelikož není chyba na straně naší společnosti, ale dodavatelů systému, nedokážeme v současné době říci, kdy se systém podaří zprovoznit,“ informoval ráno René Vávro, tiskový mluvčí PMDP, a doplňuje: „Validace transakcí na Plzeňskou kartu funguje bez problémů.“
Odpoledne už byla situace jiná. „Dnes před 15. hodinou došlo k odstranění technických problémů při odbavení bezkontaktní bankovní kartou ve vozech MHD. V současné době je tak opět dostupný systém pro nákup jízdenek pomocí bezkontaktní bankovní karty ve všech vozech MHD. Ještě jednou se omlouváme za případné komplikace a děkujeme za pochopení," uvedl mluvčí PMDP René Vávro.