Vlaky mezi Plzní a Domažlicemi jezdí odedneška v Plzni novou trasou, na které mohou jezdit rychleji. Na 1,5 kilometru dlouhém úseku od zastávky Plzeň-Jižní předměstí až na okraj města mohou dosáhnout rychlosti až 120 kilometrů za hodinu, což je trojnásobek dosud povolené rychlosti. Trasa se napřímila, přiblížila se zástavbě a vznikla na ní nová bezbariérová zastávka Plzeň-Skvrňany, řekl David Sichrovský z firmy Swietelsky Rail CZ.
Změna trasy je součástí třetí etapy oprav železničního uzlu v Plzni, která stála 1,1 miliardy korun a je jednou z největších železničních staveb v zemi. Součástí nové přeložky je také 95 metrů dlouhá výhybka, která umožňuje jízdu vyšší rychlostí. "V republice jsou zatím v provozu pouze dvě. Kvůli délce výhybky šlo o náročnou montáž i dopravu. Musel být použit speciální vůz pro přepravu a pokládku," řekl Sichrovský.
V listopadu dodavatel dokončí v úseku od Jižního předměstí k výhybce pod Zátiším druhou kolej. První část trati Plzeň - Domažlice se tak zdvojkolejní a bude připravena na plánovanou elektrifikaci.
Už 12. července se řidičům otevřela nová estakáda přes železniční trať v Domažlické ulici, která je spolu s kruhovou křižovatkou součástí 1,1 kilometru dlouhé přeložky silnice I/26 do Domažlic a Německa. Nový most umožňuje mimoúrovňové křížení domažlické a chebské trati s vozovkou.
Vlaky od Domažlic i Chebu musely dosud při vjezdu do Plzně zpomalovat až na 40 kilometrů za hodinu, přitom povolená rychlost na dříve modernizované chebské trati je 110 kilometrů za hodinu a na opraveném hlavním nádraží 80 kilometrů za hodinu.
Dvouletou přestavbu domažlické železniční trati v plzeňské části Skvrňany začala Správa železniční dopravní cesty loni v únoru a celou ji ukončí na jaře 2020. Jedná se o další etapu modernizace plzeňského uzlu, která si do roku 2022 vyžádá zhruba 6,5 miliardy.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.