Plzeň natrvalo uzavře část frekventované Americké třídy pro individuální automobilovou dopravu. Opatření začne platit od pondělí 23. srpna a týká se úseku od Škroupovy ulice po Resslovu ulici a v opačném směru od Goethovy ulice po ulici V Šipce. Do uzavřených částí Americké bude povolen vjezd pouze vozům MHD, cyklistům, taxi, vozidlům záchranného systému, zásobování a místní obsluze. Změna podle radních umožní zkvalitnit veřejný prostor a vysázet stromy.
Americká třída v Plzni patří k nejvýznamnějším a tím pádem i k nejfrekventovanějším ulicím v centru města. Denně tudy projede 15,5 tisíce vozidel. Řidiči si tudy často zkracují cestu, když jedou do centra. Omezení dopravy je tak už dlouholeté téma. „Americká si to zaslouží. Lokalitě se uleví a my díky tomu začneme s její proměnou na hlavní městskou obchodní třídu. Zklidnění nám umožní rozšířit chodníky, vysadit nové stromy a doplnit okrasnou zeleň,“ vysvětluje náměstek primátora pro oblast dopravy Michal Vozobule (TOP09).
Cílem opatření je oživení Americké, jako obchodní třídy, zkvalitnění života v této oblasti a zejména rychlejší provoz HMD, která zde ve špičce nabírá na 500 metrech až 16 minut zpoždění. Vozobule také dříve na jednání zastupitelstva zdůraznil, že jen malý podíl tržeb maloobchodníků na Americké třídě bude závislý na individuální automobilové dopravě.
Americká se individuální dopravě uzavře od pondělí 23. srpna. Řidiči by tak od tohoto dne měli začít využívat silniční komplex mostu Milénia, U Trati a Borské ulice. Co se týká Americké, ta zůstane motoristům přístupná pouze ve směru od Klatovské do Škroupovy a Jungmannovy ulice. Ve směru od Wilsonova mostu bude možné pokračovat do Prokopovy ulice. „Dopravní modely ukazují, že změna organizace dopravy motoristům žádné velké potíže nepřinese, ulice U Trati i kolem Rychtářky mají dostatečnou kapacitu. Vnitřnímu městskému okruhu navíc brzy odlehčí nové kilometry západního a východního okruhu,“ doplnil Vozobule.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Zajisté magistrát promyslel dokonale toto rozhodnutí. Protože jsem už dost starý Plzeňák, pamatuji si různé dopravní režimy v okolí dnes Americké třídy. Především šlo vždycky o dopravní zatížení Smetanových a Kopeckého sadů, kde se jednou jezdilo oběma směry nebo jedním či druhým směrem. Obvykle byly tyto změny prováděny právě s odvoláním na zklidnění v sadech. Lze očekávat, že velmi značná část vozidel, která dříve projížděla plynule napříště uzavřeným úsekem Americké, projede Jungmannovou ulicí, která až dosud byla zatížena dopravou značně méně, a odbočí směrem k Měšťanské besedě a dále na Anglické nábřeží. Změnou dotčená část dnes poměrně klidných sadů bude pak dopravou a zplodinami z výfuků vozidel zatížena podstatně více, za což občané, kteří si do tohoto prostoru chodí sednout, odpočinout si a nadýchat se vůně květin z květinových záhonů, pánům z magistrátu a p. Vozobulovi osobně jistě rádi poděkují.