První tramvaje se sice v plzeňských ulicích objevily už koncem dubna 1899, na pravidelný provoz elektrické dráhy si ale Plzeňané museli počkat ještě dva měsíce, do 29. června. Plzeň se tehdy stala pátým městem na území Čech a Moravy, kde lidé mohli tramvají jezdit. První se jí dočkala v roce 1891 Praha, následovaly Teplice a Liberec a v dubnu 1899 Olomouc. Plzeňská dráha měla tři jednokolejné tratě o délce téměř 12 kilometrů.
Žádost o udělení koncese na elektrickou tramvaj poslali plzeňští radní do Vídně už v roce 1892, svolení dostali o čtyři roky později. Plány vypracoval "český Edison" František Křižík, který spolu s průmyslníkem Václavem Brožíkem také Elektrickým drahám královského města Plzně dodal 20 motorových vozů. Po modernizaci sloužily ještě za první republiky a jeden z nich, s evidenčním číslem 18, se dožil současnosti a je nestarším provozuschopným vozem v ČR a patrně i ve střední Evropě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.