Rozsáhlou rekonstrukcí prošel most spojující jižní části plzeňské aglomerace s Liticemi a Valchou. Stavba z roku 1972 už měla nevyhovující povrchy i vady na konstrukci, kvůli čemuž se neustále snižovala její nosnost. Práce trvaly více než devět měsíců a vyšly na 44 miliónů korun.
„Při pravidelných kontrolách mostu přes Radbuzu, který byl postaven v roce 1972 v souvislosti s dokončením vodní nádrže České údolí, byly v nosné uzavřené konstrukci, opěrách i uložení mostu zjištěny závady, které se postupně zhoršovaly. Vyústily ve snižování nosnosti mostu až na 12 tun a bylo tedy nezbytné jej opravit,“ vysvětlil náměstek Michal Vozobule (TOP09).
Oprava mostu, která začala už v březnu, vyšla na 44 miliónů korun. Práce zahrnovaly především výměnu nosné konstrukce.
„Po snesení té stávající byly upraveny hlavy pilířů a opěr. Na nové úložné prahy opěr a pilíře byly osazeny nové prefabrikáty – nosníky ve tvaru T. Nosníky byly spřaženy železobetonovou deskou, byly provedeny římsy, izolace, mostní závěry a kompletní odvodnění mostu. Finální povrch vozovky na mostě byl proveden ze živice,“ popsal Václav Šašek ze Správy veřejného statku města Plzně.
Kromě toho zde vznikl i nový chodník v délce zhruba 370 metrů. Při náročné realizaci se museli stavebníci potýkat i se sanací spodní stavby mostu.
„Z toho důvodu bylo nutné od 1. září 2020 snížit hladinu vodní nádrže České údolí. V současné době se nádrž začíná pomalu napouštět,“ doplnil Šašek.
Na místo se na jaře opět vrátí technici, kteří odstraní drobné závady a nedodělky, které teď vzhledem ke klimatickým podmínkám není možné zrealizovat.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.