Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Plzeň schválila financování městské hromadné dopravy na 10 let

Zastupitelé Plzně schválili financování městské hromadné dopravy na příštích deset let. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) tak vědí, kolik peněz dostanou od města v příštích letech. Mohou si podle toho zařídit své budoucí financování, hlavně nákup nebo modernizaci vozidel a rekonstrukce tramvajové vozovny na Slovanech, řekl radní pro ekonomiku a majetek David Šlouf (ODS).

"Základní ideou bylo nastavit takzvanou kompenzaci neboli úhradu prokazatelné ztráty, která pokrývá objednávku Plzně tak, aby dopravní podniky věděly s čím mají počítat a mohly si podle toho zařídit své budoucí financování," řekl Šlouf. Podle něj si PMDP chtějí na nové vozy a vozovnu půjčit od Evropské investiční banky 50 milionů eur (téměř 1,3 miliardy korun). "A Plzeň musí přesně říct, za jakých okolností, a to je ten finanční rámec," řekl. Město bude podle Šloufa dále objednávat 15,2 milionu takzvaných vozokilometrů za rok a po dokončení stavby tramvajové trati na Borská pole, což má být koncem roku 2020, o 280 tisíc kilometrů ročně více, což už je v rámci zahrnuté.

Podle náměstka primátora Michal Vozobuleho (TOP 09) dává rámec financování skutečnou představu o úhradách města a PMDP je s ním spokojené. "A zároveň nebrzdí to, abychom veřejnou dopravu podporovali jako dosud," uvedl.

Úhrada prokazatelné ztráty, kterou platí město své firmě z rozpočtu, činí letos 993 milionů korun a příští rok vzroste na 1,07 miliardy korun. Téměř 60 milionů z toho bude tvořit nárůst mezd podle kolektivní smlouvy. V roce 2023 vzroste úhrada o odpisy ve výši 50 milionů korun, protože se do odpisů začne promítat nová vozovna na Slovanech. Dosud činí odpisy 280 milionů Kč.

PMDP chtělo podle Šloufa více peněz, ale město nakonec schválilo rozumný kompromis, na nějž je připraven městský rozpočet a neomezí výkon a kvalitu služeb. Po schválení rámce bude roční úspora rozpočtu 100 až 170 milionů korun proti původním nárokům PMDP.

Město podle Šloufa hradí firmě odpisy v plné výši v úhradě prokazatelné ztráty. Z nich budou PMDP platit splátky a úroky úvěrů a kupovat nové vozy. "Majetek generuje odpisy a z nich se generuje cash flow, které zůstává firmě jako volné peníze," řekl.

Autoři | Foto PMDP

Štítky ČR, MHD, správa, rozpočet, Plzeň, Plzeňské městské dopravní podniky, peníze, ODS, Plzeň 2-Slovany, Evropská investiční banka, Michal Vozobule, TOP 09, městská hromadná doprava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Plzeň schválila financování městské hromadné dopravy na 10 let  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.