Další kolaps na opravované křižovatce u Makra. Motoristé v kolonách stáli přes hodinu

Absolutní dopravní kolaps, který zdaleka nebyl první, zažila v sobotu dopoledne okružní křižovatka v Plzni u Makra. Ta teď prochází přestavbou. V místě totiž začaly přípravné fáze další etapy přestavby, která potrvá do 31. května. Naštvaní motoristé beznadějně uvízli na kruhovém objezdu v dlouhých kolonách na více než hodinu. Někteří z nich se nyní ozvali redakci Plzeňské Drbny se svým svědectvím. A situace se ještě zhorší – od června do srpna si oprava kruhového objezdu vyžádá nejrozsáhlejší dopravní opatření.

„Vyjel jsem v sobotu dopoledne z odbočky ze Zadních Skvrňan. Za hodinu a deset minut jsem byl na úrovni Makra, což považuji za naprosto skandální. Nebyla tam žádná policie, dopravu řídil jen nějaký dělník, který občas pustil pár aut. Na kruhovém objezdu chyběla jakákoli organizace, pustili tam všechny řidiče ze všech směrů. Auta skutečně stála na místě,“ rozčiloval se plzeňský motorista Zdeněk Roučka, který situaci na místě také nafotografoval.

„Proč se neudělala například objízdná trasa přes centrum? A hlavně se ptám, proč se na místě nepracuje i v noci? Stavební ruch by zde nikoho nerušil,“ dodal naštvaný řidič.

Od června do srpna budou ještě horší omezení

Přestavovaný kruhový objezd u Makra v Plzni je nejzatíženější křižovatkou ve městě. Od června do srpna se plánují největší dopravní omezení. Umožněn bude pouze průjezd ulicemi Folmavská a Regensburská, zatímco ostatní čtyři větve okružní křižovatky budou uzavřené. Informovala o tom Martina Kozlíková z plzeňské správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Podle šéfa plzeňského ŘSD Miroslava Blabola bude rozšířená a modernizovaná okružní křižovatka zprovozněna bez omezení do 1. září.

„Doprava po provozované části bude v létě vedena obousměrně,“ uvedla Martina Kozlíková. Potvrdila, že od 17. do 31. května budou platit menší dopravní omezení na příjezdových větvích, která jsou nutná jako příprava pro velkou uzavírku. Od 1. června do 4. července budou stavbaři budovat prstenec v severovýchodní části křižovatky na příjezdové větvi Folmavská, Domažlická (směr centrum) a Regensburská ke Globusu.

Ve druhé etapě, od 4. do 30. srpna, budou probíhat práce v jihovýchodní části křižovatky, konkrétně na výjezdové větvi Folmavská, Regensburská ve směru ke křižovatce, Obchodní a Domažlickou k přivaděči na dálnici D5. „Během obou etap budou na uzavřených ramenech probíhat překopy pro pokládku sítí a vrstev vozovky, rozšiřování ramen křižovatky, osazování sloupů trakčního vedení a instalace semaforů,“ uvedla Kozlíková.

Pro uzavřené směry byly stanoveny objízdné trasy. Ve směru na Domažlice (silnice I/26) a přivaděč D5 je trasa vedena po silnici I/27 na Klatovy a po D5 k mimoúrovňové křižovatce Sulkov na exitu 89. Pro Domažlickou ulici je objízdná trasa navržena ve směru Folmavská – Sukova – Klatovská až na Sady Pětatřicátníků – Přemyslova – Domažlická. Pro Obchodní ulici pak po místních komunikacích U Nové Hospody a Podnikatelské. Upraví se také linky MHD a omezení se dotknou i cyklostezek a chodníků.

Podle Blabola probíhá stavba dle harmonogramu a dosud se nevyskytly žádné problémy. „Křižovatka by měla být zprovozněna nejpozději 1. září, kdy se lidé vrátí po prázdninách do práce a děti do škol. Do listopadu budou probíhat pouze úpravy okolí,“ uvedl Miroslav Blabol.

Šestiměsíční přestavba kruhového objezdu u Makra, kudy denně projíždí až 48 000 aut, vyjde na 275 milionů korun. Na Borských polích ve směru na D5 a Domažlice vznikne místo klasického kruhového objezdu tzv. turbookružní křižovatka se dvěma pásy. Ta zvýší kapacitu, plynulost i bezpečnost provozu. Na všech šesti ramenech bude křižovatka světelně řízená. Protilehlá ramena budou mít vždy na dvě minuty zelenou, zatímco ostatní budou mít červenou. Na pěti výjezdech vzniknou světelně řízené přechody pro chodce.

V noci se pracovat nebude

Již na březnovém jednání plzeňského městského zastupitelstva se opozice zajímala o to, proč se na tak důležité stavbě, komplikující provoz ve městě, nepracuje i v nočních hodinách.

„Rekonstrukce kruhového objezdu u Makra konečně začala. V minulém volebním období jsme byli kritizováni za to, že se silniční stavby nedělají ve večerních hodinách a během víkendů. Nyní se ptám, proč se v sobotu a neděli na této křižovatce, která nemá v okolí žádnou bytovou zástavbu, nepracuje. Křižovatka stojí v polích, stavební ruch by nikoho nerušil,“ řekl tehdy opoziční zastupitel Petr Suchý (TOP 09).

„Harmonogram této stavby byl od počátku navržen tak, aby trval šest měsíců, což je poměrně krátký termín. Firma se k němu zavázala a práci si rozfázovala dle vlastního uvážení a prováděcí projektové dokumentace,“ reagoval Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora pro dopravu.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky křižovatka u Makra, kruhový objezd, oprava kruhového objezdu, dopravní kolaps, kolony vozidel, Ředitelství silnic a dálnic, rekonstrukce, silnice

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.