Většinu motoristů asi příliš nepotěší informace o tom, že Plzeň buduje šest nových úsekových měření rychlosti. Ještě během března a v dubnu se objeví nové měřící technologie na Karlovarské, Studentské a také na západním obchvatu města. Za vybudování a osazení všech lokalit moderními měřícími systémy zaplatí město necelých 8,5 milionu korun bez DPH.
„Zhotovitel již začal osazovat vybrané lokality kamerami a příslušnými senzory. Na dokončení díla má čas do konce dubna. Jde o jeden úsek na Karlovarské, dva na Studentské a tři na západním obchvatu. Na Karlovarské ve směru do centra bude navíc nasazena technologie detekující nedovolený průjezd vozidel ve vyhrazeném pruhu pro IZS a MHD. Pokud vše půjde podle plánu, začneme v květnu technologie napojovat na systémy města a testovat jejich funkčnost. Až poté můžeme nová úseková měření rychlosti spustit v ostrém provozu,“ řekl Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně (SITMP).
„Hlavním důvodem pro budování úsekových měření rychlosti je bezpečnější jízda vozidel ve městě a dodržování stanovené rychlosti, díky čemuž se snižuje počet dopravních nehod,“ uvedl Tomáš Kotora (PRO Plzeň), radní města Plzně pro oblast bezpečnosti a prevence kriminality.
Všechny měřené úseky budou na začátcích a koncích označeny příčnými čarami na vozovce. Na Karlovarské jde o úsek v délce 320 metrů od čerpací stanice Shell po křižovatku s Lidickou. Podobný úsek bude měřen i v opačném směru do centra.
Dva měřené úseky vzniknou na Studentské. První od křižovatky s Plaskou po křižovatku s Kaznějovskou ulicí v délce 338 metrů ve směru na Globus a 209 metrů ve směru do centra. V horní části Studentské pak od křižovatky s Gerskou po Krašovskou ulici. Rychlost se bude měřit vždy v obou směrech v úseku dlouhém 609 metrů.
„Na západním obchvatu budujeme tři místa s měřením rychlosti v obou směrech. Jde o lokalitu mezi sjezdy na Chebskou a Vejprnickou v délce 1367 metrů. Dále mezi sjezdem na Chebskou a kruhovým objezdem Na Ryzlinku v délce 1832 metrů. Třetím místem pak bude úsek od kruhového objezdu Na Ryzlinku po obchodní centrum S1 v délce 455 metrů,“ doplnil Libor Červený, ředitel Úseku infrastruktury SITMP.
Technologie jsou při instalaci osazovány na sloupy veřejného osvětlení, popř. jsou budovány nové stožáry s napájením z fotovoltaických panelů. Rychlost vozidla systém vypočítává na základě několika parametrů – z délky úseku a z doby, za jakou řidič úsekem projede. Pokud je v měřeném místě křižovatka, vypočítává se průměrná rychlost vozidla i s ohledem na čas strávený na křižovatce. Jestliže řidič může s vozidlem odbočit, nemá systém dostatek informací pro vypočítání rychlosti.
Aktuálně v Plzni fungují úseková měření rychlosti v ulicích Plaská, Folmavská a U Seřadiště, dále v Radobyčicích a Radčicích.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.